//
کدخبر: ۴۱۵۴۲۰ //
استاندار کرمانشاه خبر داد؛

تحقق اربعینی ایمن و آسان با تکمیل اقدامات نهایی در "مرز خسروی"

استاندار کرمانشاه از تحقق اربعینی ایمن و آسان با تکمیل اقدامات نهایی در "مرز خسروی" خبر داد.


تحقق اربعینی ایمن و آسان با تکمیل اقدامات نهایی در "مرز خسروی"
به گزارش فرتاک نیوز،

 "محمدطیب صحرایی" در حاشیه بازدید از طرح‌های زیرساختی اربعین حسینی در مرز بین‌المللی خسروی که امروز (۱۲ مرداد‌ماه) انجام گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  اقدامات خوبی در استان کرمانشاه برای پذیرایی از زوار ابا‌عبدالله الحسین(ع) انجام گرفته و یا در حال تکمیل است.

 استاندار کرمانشاه افزود: در ورودی استان تدابیر خوبی انجام شده و در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی نیز اقدامات و خدماتی با تراکم بیشتر در حال انجام است که امیدواریم با آماده‌سازی این طرح‌ها پذیرایی خوبی از زوار عزیز شکل بگیرید.

 وی با اشاره به اینکه تردد زائرین در مرز خسروی بصورت ۲۴ خواهد بود نیز گفت: با توافقاتی که با دولت مرکزی و استان همجوار کرمانشاه در عراق انجام شده قسمت دوم پذیرایی از زوار در آنطرف مرز انجام می‌شود و این امکانات در کنار هم می‌تواند زیارت اربعینی ایمن، سالم و آسانی را محقق نماید.

صحرایی زیارت اربعین را توفیق ملی دانست و گفت: برنامه‌های پیاده‌روی اربعین صرفا منطقه‌ای و استانی نیست و در این زمینه عزم و اراده خوبی برای خدمت‌رسانی در سطح ملی شکل گرفته است و بر اساس روال سال قبل شهرداری منطقه ۲۲ تهران در مرز خسروی مستقر خواهد شد و خدماتی را در دوطرف مرز به زائرین حسینی ارائه خواهد داد که این خدمات رسانی‌ها در سطوح مختلف مکمل و تقویت کننده برنامه‌‌های استانی خواهد بود‌.

 به گفته استاندار کرمانشاه استقرار گیت‌ها و مراحل زیرسازی و ساخت کیوسک‌ها نهایی شده و در هفته جاری گیت‌‌ها مستقر می‌شوند و با توجه به نوع چینش کمک جدی در سهولت تردد زائرین خواهد داشت.

  این مسئول اشاره‌ای هم به کارهای انجام شده و در دست اقدام، این مسیر داشت و گفت: امسال برای اولین بار سایبان‌ها،  وسرویس‌های بهداشتی چندین برابر شده و موکب‌های بسیاری از ارتش، سپاه پاسداران و وزارت دفاع در مسیر مستقر خواهند بود.

همچنین مسجد خسروی بهسازی شده و حسینه‌ای به ادامه این مسجد ملحق شده که پذیرای تعداد زیادی از زوار خواهد بود و قرارگاه اربعینی استان نیز در حال راه‌اندازی است که در مجموع می‌تواند خدمات رسانی به زائرین را بهتر و تسهیل نماید.

 صحرایی یکی از نقاط قوت در حوزه بهداشت و درمان در مرز خسروی را استقرار بیمارستان ارتش در سه‌راه نصر‌آباد، مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ورودی پایانه و چند مرکز اقماری در سطح خسروی عنوان کرد و بیان داشت: این طرح‌ها در حال آماده‌سازی است و بیمارستانی هم توسط سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی مستقر خواهد شد و در کنار آن اتاق‌های سرد، برای جلوگیری از گرمازدگی تعبیه شده که خدمتی ویژه و ضروری را برای زائرین مهیا خواهد کرد.

 استاندار کرمانشاه افزود: برای ارائه خدمات حمل و‌نقل نیز کارهایی انجام شده و توافقاتی هم با طرف عراقی شکل گرفته که در نقطه صفر مرزی زائرینی که بخواهند قبل از پیاده‌روی اربعین به شهرهای بغداد، نجف‌اشرف، کاظمین و سامرا مشرف شوند به این مقاصد منتقل و پس از زیارت به مسیر پیاده روی‌ پیاده روی ملحق خواهند شد.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان