//
کدخبر: ۳۸۴۷۷۴ //
مدیر‌کل تامین اجتماعی استان:

۷۸۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ پرداخت ۲۷۰۰ فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران طی ۱۰ ماهه سال‌جاری

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۷۸۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

 ۷۸۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ پرداخت ۲۷۰۰ فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران طی ۱۰ ماهه سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۲ بهمن‌ماه) برگزار شد.

اسکندر کاکایی در ابتدای این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سازمان تامین‌اجتماعی سازمانی عمومی و غیر‌دولتی است که از محل پرداخت حق بیمه خدمات درمانی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را به جامعه ارائه می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌گذار حدود ۴میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (۵۳ درصد جمعیت) را درکل کشور تحت پوشش دارد و ماهیانه حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان هزینه‌های مربوط به بازنشستگی و درمان را پرداخت می‌نماید‌.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۷۸۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۳۹ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند و از این تعداد ۷۹ هزار نفر مستمری‌بگیر می‌باشند.

کاکایی میانگین میزان‌حقوق و مزایای پرداخت شده به مستمری‌بگیران این سازمان طی ده ماهه سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه را حدود ۳۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون  ۲۷۰۰ فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران این سازمان پرداخت شده است.

 مدیر‌کل تامین اجتماعی استان از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را  برقراری سفرهای تفریحی، زیارتی و ورزشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر پرداخت مستمری در زمینه پرداخت تعهدات کوتاه مدت همچون بیماری، بارداری، بیکاری ،هزینه ازدواج، هزینه کفن‌ و‌ دفن و پروتز نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱۱ هزار میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

 به گفته این مسئول در راستای برقراری بیمه بیکاری تا پایان آبان‌ماه ۳ هزارو ۴۳۳ نفر تحت پوشش قرار دارند که حق بیمه بیکاری آنها به صورت ماهانه در حال پرداخت است.

کاکایی در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات الکترونیکی این سازمان در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک داشت و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته و می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از سازمان‌های برتر در زمینه ارائه خدمات الکترونیک هستیم که در حال حاضر ۴۲ خدمت در سامانه es.ir به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود ، همچنین شماره تلفن ۱۴۲۰ بصورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات بیمه‌شدگان عزیز می‌باشد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه از دیگر اقدامات این سازمان در راستای رونق تولید را پرداخت کمک هزینه به کارفرمایان ۳۸ صنف در کشور عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه ۱۹ هزار کارگاه تولیدی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، همچنین تمامی کسانی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان به آدرس es.ir یا با مراجعه حضوری به شعب این سازمان درخواست خود را برای دریافت خدمات بیمه کشاورزی ارائه نمایند.

کاکایی اشاره‌ای هم به بیمه گارگران ساختمانی در این سازمان داشت و گفت: تاکنون ۱۸‌ هزار و ۴۰۰ بیمه‌شده اصلی تحت پوشش این سازمان در استان کرمانشاه قرار گرفته‌اند که از حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت آن بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در راستای حمایت از مستمری بگیران ارتقا بیمه تکمیلی را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دادیم و با پرداخت ۵۰ درصد  مبلغ بیمه( ۱۰۲ هزار تومان) از سهم مستمری بگیران، خدمات بیمه تکمیلی را ارتقا دادیم.

کاکایی از جمله اقدات مهم دیگر سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را اجرای طرح بیمه فراگیر ایرانیان عنوان کرد و افزود: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و با رسیدن به سن بازنشستگی از خدمات بازنشستگی و از کار افتادگی بدون اینکه امتیاز درمان آنها از سوی نهاد دیگری حذف شود استفاده نمایند.

خبرنگار:طیبه‌دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان