//
کدخبر: ۱۶۳۶۸۳ //

اصلاحات در صندوق بازنشستگی آغاز شد

رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اصلاحات در صندوق بازنشستگی کلید خورد گفت: تامین اجتماعی ماهانه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند.

اصلاحات در صندوق بازنشستگی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 شهرام غفاری عصر امروز در همایش ملی توسعه سیاست های گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: به اهمیت موضوع گفتمان در آموزه های دینی هم اشاره شده است، در کشورهای مترقی یکی از موضوعات نهادینه شده گفتمان و گفت وگو سازنده در جامعهاست، یکی از عوامل توسعه، نهادینه کردن گفت وگوی اجتماعی و داشتن عامل سازنده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه 4 تا 5 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند، بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد، همچنین بیش از یک میلیون کارگاه فعال دارد، بانک رفاه آن بیش از 60 هزار شعبه دارد و بیش از 60 هزار پرسنل شاغل دارد.

رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: همچنین سازمان تامین اجتماعی 70 بیمارستان و 300 مرکز درمانی دارد، سازمان با این عزمت با ذی نفعان زیادی سر و کار دارد، از قبل و بعد تولد و همچنین بعد از فوت یک فرد از خدمات این سازمان استفاده می شود و با کارکردهای مختلف به هم وطنان خدمات ارائه می کند.

غفاری بیان کرد: بر همین اساس گفت وگوی اجتماعی و تعامل در چنین سازمانی ضروری است، در سطوح جامعه گفت وگو نیاز به توسعه دارد، برای گفت وگو در یک حوزه حتما باید به اصول آن حوزه آگاهی داشته باشیم، زیرا اصول آن حوزه گفتمان را شکل می دهد.

وی عنوان کرد: در نوع نخست گفتمان به دنبال رسیدن به یک تعامل سازنده میان ذی نفعان است، برای رسیدن به گفتمان از مذاکره، تبادل اطلاعات تا تولید ادبیات مرتبط به موضوع گفتمان است، در کشورهایی که مزایای اجتماعی خوبی را ارائه کردند و مردم از حمایت های اجتماعی خوبی برخوردارند، گفت وگو نهادینه است.

رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در ساختار خود دارای معاونت فرهنگی است و گفتمان یکی از اصول برنامه های راهبردی این مجموعه به شمار می رود، متاسفانه سیر گفت وگو در کشور قابل دفاع نیست، برای ایجاد گفت وگوی دوجانبه دولت و کارفرما و یا سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر باید در برخی از تصمیمات گذشته تجدیدنظر کرد.

غفاری خاطرنشان کرد: وقتی وارد ساختمان ilo می شویم یک ساختار سه وجهی دولت، کارفرما و کارگری را مشاهده می کنیم که به راحتی میزان حضور هر یک از اضلاع را می توان متوجه شد، پیشنهاد دارم شورای گفت وگو در استان یک اتاقی را به تاسی از ilo به صورت سه وجهی داشته باشند، زیرا در تصمیمات موثر است.

وی اضافه کرد: یکی از بحرانی ترین مشکلات کشور مسئله صندوق ها بود، وقتی به دنبال کلید زدن اصلاحات در صندوق بازنشستگی بودیم، نخستین کاری که انجام دادیم گفتمان با کارگران و کارفرمایان بود، زیرا اگر روزی خواستیم وارد اصلاحات بیشتر شویم حتما نظر ذی نفعان را باید داشته باشیم.

رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل یک کمیته آینده پژوهی را می دهم تا موضوعاتی که ممکن است در آینده موضوع گفت وگو باشند را بررسی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان