//
کدخبر: ۳۵۴۷۵۱ //
در نشست هم‌اندیشی فعالان بخش کشاورزی مطرح شد؛

بار اشتباهات دولت‌ها بر دوش فعالین اقتصادی سنگینی می‌کند/جرائم غیر‌معقولانه که تناسبی با استان ندارد پیگیری خواهد شد

نشست هم‌اندیشی فعالان بخش کشاورزی در جهت رفع موانع و مشکلات این بخش با حضور دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


بار اشتباهات دولت‌ها بر دوش فعالین اقتصادی سنگینی می‌کند/جرائم غیر‌معقولانه که تناسبی با استان ندارد پیگیری خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست هم‌ اندیشی رفع موانع و مشکلات بخش کشاورزی با حضور دکتر محمد رشیدی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، رئوسای اتاق بازرگانی، سازمان‌صمت،جهاد کشاورزی، اداره غله، اتاق اصناف و شورای نخود استان همچنین تعدادی از فروشندگان غلات و حبوبات استان امروز (۱۷ خرداد ماه) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ناصر مرادی رئیس اتحادیه فروشندگان غلات و رئیس شورای نخود استان با اشاره به مشکلات صنف علافان و فروشندگان حبوبات و غلات در زمینه ثبت ورود وخروج کالا در سامانه جامع انبارها گفت: برخورد بازرسین و ماموران کالای قاچاق با کامیون‌داران همچنین بروکراسی‌های اداری مانع از داد و ستدها شده است و خسارت جبران‌ناپذیری را به این صنف وارد کرده که خواستار رفع آن هستیم.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: طی دو دهه گذشته دخالت و اقدامات نابجا دولت‌ها در مسائل اقتصادی افزایش یافته و بار اشتباهات انجام گرفته بر دوش فعالین اقتصادی سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته سرمایه‌ در گردش افراد اعتماد آنها بود گفت: در بازار امروز اعتماد از بین رفته و به دلیل نظارت و دخالت‌های نابجا اقتصاد خود‌جوشی که کشور با آن اداره می‌شد از ۸۵ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است.IMG_20220607_215506_155

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران مثلت برطرف کردن مشکلات بخش خصوصی را ارائه راهکارهایی در جهت اصلاح سیستم قانونگذاری و ایرادات سامانه‌ای و رفع عیوب آنها،جلوگیری از جوسازی، و مجهز شدن به علم روز دانست و افزود: مشکلات سامانه جامع انبارها باید شناسایی و توسط مدیران استانی عنوان شود تا در سطح کشوری این موانع برطرف گردد.

در ادامه این جلسه محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: تشریح و آموزش سامانه جامع انبارها برای اصناف مهم و ضروری است و ثبت کالا در این سامانه امری بدیهی است که از سوی دولت عنوان شده است ولی منعطف شدن سامانه فعالین اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت آرام و بدون استرس آنان شود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به مشکلات مطرح شده در زمینه نظارت‌ها نیز افزود: هرچند بازرسی سازمان صمت در این امر دخیل است ولی بخش عمده این نظارت‌ها مربوط به جهاد کشاورزی وبخشی از پرونده‌های مکشوفه نیز توسط دستگا‌ه‌های نظارتی کشف می‌شود.

در ادامه این جلسه دکتر محمد رشیدی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن مشکلات پیش روی صنف فروشندگان غلات و حبوبات نیز گفت: ثبت ورود و خروج کالا نیاز اصلی کشور است و دولت با این کار بر ورود وخروج و موجودی کالاها در کشور اشراف خواهد داشت و آموزش و یادگیری سامانه جامع انبارها نیز امری ضروری است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مشکلات اساسی صنف فروشندگان حبوبات و غلات را در کشور پیگیری و جرائم غیر معقولانه که تناسبی با استان ندارد و به دلیل قصور و کوتاهی بوده است را اعلام خواهم کرد.IMG_20220607_215503_223

رشیدی در گوشه دیگری از سخنانش دخالت نمایندگان در انتصابات استانی را اشتباه دانست و افزود: مشورت با دخالت فرق دارد نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: شعار دادن و دستور دادن درست نیست و با دستور دادن کار اجرایی انجام نخواهد گرفت، استان نیازمند مدیران توانمند است.

وی در ادامه ضمن تبریک انتخاب دکتر مصری به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نمایندگان استان کرمانشاه باهم همسو نبودند و از تعداد ۸ نماینده کرمانشاه ۵ نفر کاندید شدند هرچند امکان اینکه دیگران به ما رای ندهند وجود داشت اما این افتخار نصیب ما شد که استان کرمانشاه دو نماینده در هیات رئیسه مجلس داشته باشد که افتخار می کنم خدمتگزار مردم استانم در مجلس شورای اسلامی هستم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان