//
کدخبر: ۳۴۴۵۲۷ //

مصوبه مجلس درباره تغییر ساعت رسمی کشور به چه معناست؟

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: مصوبه مجلس در موضوع تغییر ساعت رسمی کشور به‌ معنای لغو تغییر ساعت کشور نیست بلکه صرفا اختیار کار را به دولت واگذار کرده است.

 مصوبه مجلس درباره تغییر ساعت رسمی کشور به چه معناست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مصوبه مجلس درباره ساعت رسمی کشور گفت:‌ مجلس در این مصوبه به دنبال تثبیت ساعت رسمی کشور نیست، بلکه صرفا اختیار این کار را به دولت  واگذار کرده است.

وی افزود: پیش از این مجلس در مصوبه‌ای دولت را ملزم ساخته بود تا ساعت رسمی کشور را در  ابتدای هر فروردین‌ماه به جلو بکشد و در پایان فصل تابستان به حالت عادی بازگرداند و نمایندگان در مصوبه اخیر خود مصوبه پیشین مجلس در این باره را که برای دولت الزام کرده بود، لغو کردند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت:‌ براساس مصوبه اخیر مجلس، اختیار تغییر یا عدم تغییر ساعت رسمی کشور مجدداً به اختیار دولت گذاشته شده و هیچ الزامی برای این کار چه تغییر و چه عدم تغییر رسمی ساعت کشور برای دولت ایجاد نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس هشتم در مصوبه‌ای دولت را ملزم ساخته بود تا ساعت رسمی کشور را در 6 ماه نخست هر سال  یک ساعت به جلو بکشد که این کار پیش از آن با اختیار و تصمیم دولت انجام می‌شد و جزو اختیارات قوه مجریه بود و ما نیز در مصوبه اخیر خود با لغو قانون مجلس در این باره بار دیگر اختیار این کار را به دولت بازگرداندیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان