//
کدخبر: ۲۷۲۲۴۵ //

نایب رئیس مجلس: دولت باید جلوی رانت و فساد در توزیع قیر رایگان را بگیرد

نایب رئیس مجلس گفت: منکر وجود رانت و فساد در توزیع قیر رایگان نیستم اما نباید با این عذر صورت مسئله را پاک کرد و دولت باید جلوی رانت و فساد را در این زمینه بگیرد.

نایب رئیس مجلس: دولت باید جلوی رانت و فساد در توزیع قیر رایگان را بگیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در رابطه با تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور گفت: منکر فساد و رانت در توزیع قیر رایگان در مورد پروژه‌های عمرانی کشور نیستم و دولت باید جلوی رانت و فساد در این حوزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد.

وی افزود: از سوی دیگر نباید آثار مثبت تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نادیده گرفت چراکه این مسأله تأثیر مثبت و محسوسی در پیشرفت کار پروژه‌های عمرانی روستایی همچون طرح‌های هادی و آسفالت راه‌های روستایی داشته است که نباید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نادیده گرفت.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: دولت و نهادهای نظارتی باید بر روند توزیع و مصرف قیر تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی نظارت داشته باشند تا فساد اتفاق نیفتد.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: حال که این مسأله در گذشته نیز تأثیرات مثبتی داشته باید ایرادات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کنیم تا بتوانیم به نحو بهتری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی کنیم و از آثار مثبت آن بیشتر برخوردار شویم.

وی افزود: نباید صورت مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاک کرد و به خاطر این که برای اجرای قانون مشکلاتی وجود دارد آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کل حذف کنیم، بلکه باید جلوی فساد در زمان اجرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفت و نه این که از ابتدا جلوی تصویب چنین قانونی بایستیم.

نایب رئیس مجلس در پایان گفت: همانطور که گفتم پروژه‌های مثبتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال تخصیص قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی روستایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تخصیص قیر رایگان به این پروژه‌ها می‌بینیم و باید برای اجرای هر چه بهتر این قانون جلوی فساد و رانت در این حوزه گرفته شود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جلسه چهارشنبه هفته قبل کلیات طرحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کردند که بر اساس آن یک میلیون قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور تخصیص می‌یابد تا اجرای این پروژه‌ها با توجه به محدودیت اعتبارات پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان