//
کدخبر: ۱۹۱۰۳۲ //

جزئیات سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جزئیات طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را تشریح کرد.

جزئیات سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید قدمی در نشست خبری اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد با بیان اینکه طرح سنجش بیش از ۲۳ سال سابقه دارد و امروز به بیش از ۹۸ درصد مناطق تسری یافته است گفت: پیش بینی ما این است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را طی ۳.۵ ماه آینده مورد سنجش قرار دهیم.

وی افزود: ۲۲۰۰ پایگاه به همراه تجهیزات و نیروی انسانی متخصص آماده شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف به استان‌ها اجازه دادیم طرح سنجش را بعد از ماه مبارک رمضان و حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز بعد از ماه مبارک آغاز کنند گفت: البته کار ثبت نام اولیه اکنون در حال انجام است و همزمان با شروع ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ابتدای این هفته انجام و نوبت گیری صورت می‌گیرد و خانواده‌ها در زمان مقرر به پایگاه‌ها مراجعه می کنند.

قدمی با بیان اینکه قصد داریم جایگاه مناسب آموزشی برای دانش آموزان جدید فراهم کنیم و اگر نیاز ویژه داشته باشند امکانات و تجهیزات لازم برای تحصیل را برایشان مهیا کنیم گفت: به دنبال جهت دهی هستیم و ۷۳ هزار نفر را وارد سیستم تلفیقی کرده‌ایم.

وی افزود: سال قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند و مشخص شد که نزدیک به ۷۰ درصد سابقه پیش دبستانی داشتند و نمره آمادگی تحصیلی آنها ۲ نمره بالاتر از آنها بود که دوره پیش دبستانی را نگذرانده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه واکسیناسیون ۲۲ درصد بچه ها ناقص انجام شده بود که تکلیف کردیم تکمیل شود اظهار کرد: نزدیک به ۵.۹ درصد چپ دست بودند که اطلاعات آنها به سازمان نوسازی مدارس برای ساخت صندلی‌های تک نفره و مناسب داده شده است.

قدمی با اشاره به اینکه آمار ما نشان می‌دهد نسبت خویشاوندی در ازدواج‌ها در حال افزایش است گفت : ۲۱ درصد والدین نسبت خویشاوندی داشتند که سیستان، خوزستان و بوشهر در صدر ازدواج های خویشاوندی قرار داشتند. همچنین ۶۰ هزار دانش آموز افغانستانی بودند.

وی ادامه داد: ۷۶ هزار نفر چاقی مفرط و ۲۳ هزار نفر لاغری شدید داشتند.

۸۳ هزار دانش آموز دیرآموز هم شناسایی شدند. معلم و آموزش خوب نمره هوشی را تا ۱۰ نمره افزایش می دهد و اگر خوب هدایت شود می‌تواند در سیستم آموزشی جلو برود. ۸۸۱۷ نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی و ۱۸۹۰ نفر در قالب طرح تلفیق به مدارس عادی هدایت شدند.

 قدمی هزینه سنجش سلامت را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به مسئولان مراکز سنجش اجازه دادیم ۵ درصد موارد را رایگان و ۵  درصد افراد که تشخیص دهند نیازمند هستند را نیم بها مورد سنجش قرار دهند. سنجش عشایر و نوآموزان مناطق سیل زده نیز رایگان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۰۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان