//
کدخبر: ۱۹۰۷۹۵ //

تحت پوشش قرار دادن داروهای ضروری نیازمند بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت بر لزوم بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت به منظور تحت پوشش قرار دادن داروهای ضروری تاکید کرد.

تحت پوشش قرار دادن داروهای ضروری نیازمند بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حنان حاج محمودی بر بازنگری در بسته خدمات بیمه پایه سلامت تاکید کرد و افزود: بعد از در دستور کار قرار گرفتن اصلاح کدینگ در سازمان بیمه سلامت و بررسی ۲ هزار و ۴۰۰ دارو و مقایسه آن با کد IRC سازمان غذا و دارو بسته خدمتی در این بخش به ۱۸۰۰ قلم دارو کاهش یافت؛ چرا که در بسته فعلی حدود ۶۰۰ دارو تولید نمی‌شود و یا قیمت‌گذاری نشده است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از داروهای موجود چندان مورد مصرف قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل لازم است که این داروها از لیست بسته خارج شده و به جای آن داروهای ضروری از جمله داروهای خوراکی بیماران دیابتی پوشش داده شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به سامانه تایید دارو اشاره کرد و گفت: ما بر روی ۱۰۰ داروی پر هزینه اول تمرکز کردیم. از ۱۰۰ داروی اول، تنها هشت دارو که مراجعات زیادی دارند، در این سامانه الزاما ثبت نمی‌شوند. سایر داروها بر اساس پرونده‌ای که برای بیماران تشکیل شده و نوع بیماری و گایدلاین مربوطه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، حاج محمودی همچنین بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در سال ۹۶ تقریبا ۳ هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان بابت دارو هزینه کرده است که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این داروها مربوط به بخش سرپایی بوده است.

وی افزود: قبل از سال ۹۲ که قرار بود یارانه دارو به بیمه سلامت منتقل شود، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفکسیم و کواموکسی کلاو و یا متفورمین جزء داروهای پرهزینه سازمان بود، ولی وقتی یارانه دارو به میزان ۶۰۰ میلیارد به سازمان‌های بیمه‌گر منتقل شد، توزیع داروها تفاوت پیدا کرد؛ به طوری که انسولین‌های قلمی اولین داروی پرهزینه سازمان را تشکیل می‌دهد. در نهایت باید گفت که تغییر رویکرد پزشکان برای تجویز دارو در تغییر ترکیب دارویی سازمان خیلی موثر بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان