//
کدخبر: ۱۴۴۴۸۱ //

اولین شادپیمایی عروسک‌ها در کرمانشاه،سرپل‌ذهاب وثلاث باباجانی

اولین شادپیمایی عروسک‌ها در کرمانشاه،سرپل‌ذهاب وثلاث باباجانی
به گزارش فرتاک نیوز،

photo_2018-11-13_14-34-15

 مهناز فتاحی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از اولین شادپیمایی عروسک‌ها با حضور عروسک (کاکه) در کرمانشاه-سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی ۲۶و۲۷ آبان ماه ۹۷خبر داد.

فتاحی گفت:بر اساس اقداماتی که صورت گرفته تا چند روز بعد از سالگرد زلزله همه عروسک گردان ها به کرمانشاه می آیند.

او افزود: در بسیاری از کشورها کارناوال عروسکی راه می‌افتد و این شادپیمایی هم در کرمانشاه و سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی در روز ۲۶و۲۷آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیر عامل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: کودکان ما نیاز به شادی دارند و از  آنجا که حادثه دلخراش زلزله قلب بسیاری از  کودکان استان ما را به درد آورد تصمیم گرفتیم لبخند را به آنان هدیه دهیم، و فضای غم انگیز شهرهای زلزله‌زده را به وسیله عروسک‌ها شاد کنیم.

فتاحی ادامه داد: روز شنبه ۲۶ آبان ماه در سالن احرار شهر سرپل‌ذهاب با همکاری آموزش و پرورش ویژه برنامه عروسک‌ها را برگزار می‌کنیم و یک گروه را هم به شهرستان ثلاث‌باباجانی اعزام می‌کنیم و در سالن امتحانات آموزش و پرورش این شهرستان به هنرنمایی می‌پردازند.

او افزود: سپس ساعت چهارده و سی دقیقه از میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام حسین (ع) در سرپل‌ذهاب مراسم شادپیمایی عروسک‌ها را خواهیم داشت .که از عروسک‌های غول‌پیکر با قد ۴متر، و تن‌پوش و عروسک‌هایی بر گرفته از فرهنگ کشورمان همچون؛ کلاه قرمزی، سنجد، رستم و سهراب، شنگول و منگول و... استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: در روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه هم ویژه برنامه عروسک‌ها با نام بوک بارانه(عروسک باران) را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در سالن امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه خواهیم داشت و پس از آن به شرط مساعد بودن هوا شادپیمایی عروسک‌هارا در مسکن مهر دولت آباد برگزار می کنیم.

فتاحی ادامه داد: دیدن این شادپیمایی را به همه مردم کرمانشاه خصوصا دانشجویان رشته هنر توصیه می‌کنم.

او افزود: یکصدو بیست نفر از هنرمندان از شهرهای مختلف در این طرح مشارکت می‌کنند و میزبان مسئولین کشوری و استانی هم خواهیم بود .

مدیر عامل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: این رویداد اولین بار است که به صورت کشوری برگزار می‌شود وامیدواریم بتوانیم از سال آینده این مراسم را در قلب شهر برگزار کنیم.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان