//
کدخبر: ۳۶۵۴۰۴ //

رول بادمجان خوشمزه و مجلسی در فر را این طوری درست کن !

رول بادمجان و کباب با گوشت چرخ کرده یک غذای خوشمزه و بی نظیر است که به خاطر طعم بادمجان عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

رول بادمجان خوشمزه و مجلسی در فر را این طوری درست کن !
به گزارش فرتاک نیوز،

این غذای خوشمزه با بادمجان و گوشت چرخ کرده درست می شود و یک غذای زیبا و خوشمزه برای پذیرایی از مهمان است. رول بادمجان با کباب را می توانید هم با نان سرو کنید و هم در کنار برنج میل کنید. 

Screenshot 2022-08-28 at 19-09-58 طرز تهیه رول بادمجان کباب سیخی خوشمزه و مجلسی در فر

مراحل طرز تهیه رول بادمجان کباب

مرحله اول

برای تهیه این غذای خوشمزه، ابتدا بادمجان ها را خوب شسته و کلاهک سبز آنها را جدا می کنیم. سعی کنید برای این غذا بادمجان های درازتری انتخاب کنید. سپس پوست بادمجان ها را به شکل عمودی و یک در میان می گیریم.

مرحله دوم

بعد از پوست گرفتن، بادمجان ها را به شکل ورقه ای باریک برش می زنیم. سپس برای گرفتن تلخی بادمجان ها، بعد از برش زدن آنها را چند دقیقه ای داخل آب نمک می گذاریم تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله سوم

در یک ظرف دیگر، مواد کباب را آماده می کنیم. برای این کار، گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر رنده شده، مغز نان باگت، جعفری خرد شده، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه را باهم مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم. بعد روی ظرف سلفون می کشیم و آن را حدود نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

مرحله چهارم

در این فاصله در یک ماهیتابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود. سپس دو طرف بادمجان ها را با حرارت متوسط در روغن سرخ می کنیم. بعد از سرخ کردن همه بادمجان ها، آنها را از تابه جمع می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

حالا گوشت را از یخچال برمی داریم و از آن به اندازه های یک تخم مرغ برداشته و به سیخ های چوبی می کشیم. سعی کنید گاهی دستتان را به آب بزنید و کباب را در سیخ محکم کنید تا کباب منسجم شود و وا نرود. به این ترتیب همه کباب ها را آماده می کنیم.

مرحله ششم

در انتها بادمجان های سرخ شده را به صورت رول مانند دور کباب ها می پیچیم و با دست کمی فشار می دهیم تا بادمجان کمی به کباب بچسبد و باز نشود. برای هر سیخ 1 عدد بادمجان کافی است.

مرحله هفتم

سیخ های آماده شده را داخل سینی فر می چینیم. سپس برای سس آن، آب، رب و کمی نمک را داخل یک ظرفی هم می زنیم تا ترکیب شود و بعد روی سیخ ها می ریزیم. سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده، با دمای 190 درجه می گذاریم تا حدود 25 دقیقه بماند و پخته شود. امیدواریم آموزش طرز تهیه رول بادمجان کباب مورد پسندتون گرفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان