//
کدخبر: ۳۶۵۱۵۰ //

خوشمزه ترین غذاهای کرمانی ها رو این طوری بپز/ فوق العاده است

غذاهای مجلسی کرمانی‌ها تنوع بالایی داشته و شما به راحتی می‌توانید از میان انواع غذاهای کرمانی، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

خوشمزه ترین غذاهای کرمانی ها رو این طوری بپز/ فوق العاده است
به گزارش فرتاک نیوز،

از این میان انواع آبگوشت، آش، خورش، پلو و ... بهترین غذای خوشمزه مجلسی را انتخاب کرده و یک وعده غذایی عالی نوش جان کنید

غذاهای مجلسی کرمانی‌ها تنوع بالایی داشته و شما به راحتی می‌توانید از میان انواع غذاهای کرمانی، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

از این میان انواع آبگوشت، آش، خورش، پلو و ... بهترین غذای خوشمزه مجلسی را انتخاب کرده و یک وعده غذایی عالی نوش جان کنید.

در این مطلب قصد داریم که نگاهی کوتاه به غذاهای مجلسی کرمانی‌ها انداخته و بهترین آن‌ها را معرفی کنیم.

معرفی غذاهای خوشمزه کرمانی

از میان مجلسی‌ترین غذاهای کرمانی که بخواهیم امتحان کردن آن‌ها را حتما توصیه کنیم، این موارد قابل توجه هستند:

زیره پلو کرمانی، خوشمزه و خوش عطر

زیره پلو یکی از غذاهای بسیار محبوب در شهر کرمان است که در اکثر مهمانی‌های این شهر سرو می‌شود. این غذا با گوشت لخم یا کوفته قلقلی تهیه شده و عطر فوق العاده‌ای دارد. به این شکل که اگر روی میز شام چندین غذای مختلف سرو شده باشد، قطعا عطر زیره پلو کرمانی، به صورت غالب بر عطرهای دیگر به مشام رسیده و پیش از هر غذای دیگری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

اگر چه زیره پلو در شمار غذاهای مجلسی شهر کرمان قرار دارد، اما باید این غذا را از جمله غذاهای محلی کرمان دانست که ساده تهیه شده و دستور آشپزی چندان سخت و پیچیده‌ای ندارد. البته اهمیت زیادی خواهد داشت که حتما برای تهیه این غذا از زیره درجه یک استفاده شود که عطر و طعم بی نقصی داشته باشد.

خورش بزقورمه کرمانی با گوشت گوسفند

این خورشت مجلسی را با گوشت ماهیچه گوسفند تهیه می‌کنند، اگر چه در سال‌های قدیم‌تر، طبخ آن با گوشت بزغاله نیز رواج داشت. همین طور در طبخ بزقورمه کرمانی از کشک و نخود نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید این خورش خوشمزه و مجلسی کرمانی را به همراه برنج یا نان نوش جان کنید. 

آش گندم شیر، پیش غذای کرمانی

برای آن که بتوانید یک پیش غذای خوشمزه و در عین حال مقوی از میان انواع غذاهای کرمانی انتخاب کنید، آش گندم شیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر چه ممکن است بخواهید یک کاسه کوچک از این آش را به عنوان پیش غذا نوش جان کنید؛ اما جالب است بدانید که این آش کرمانی به عنوان یک وعده غذایی کامل شناخته شده و به ویژه در ماه رمضان برای سحری و افطاری رواج دارد.

کباب زرگری یا کباب تابه‌ای کرمانی

کباب زرگری، نوعی از کباب مخصوص کرمان است که بسیار نزدیک به کباب تابه ای می‌باشد. برای تهیه این کباب از گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی سرخ شده و پیاز داغ استفاده می‌شود. کباب زرگری را می‌توان همراه با نان داغ یا برنج سرو کرده و طعمی عالی دارد که آن را برای یک وعده غذایی کامل، ایده آل می‌سازد. به ویژه سرو آن با نان سنگک داغ، فوق العاده بوده و بیشتر مردم کرمان علاقه مند هستند که این کباب را همراه با نان سنگک نوش جان کنند.

اشکنه کرمانی، ارزان قیمت و خوشمزه

یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب در کرمان که هنوز نیز مردم این شهر علاقه زیادی به آن دارند، اشکنه کرمانی است. این غذا بسیار سریع آماده شده و ارزان قیمت و مقوی است. به ویژه اگر می‌خواهید برای عصرانه یا شام یک غذای سبک و خوشمزه تهیه کنید، اشکنه کرمانی را پیشنهاد می‌کنیم.

برای تهیه این غذا به پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ، آرد گندم، روغن حیوانی، رب گوجه فرنگی یا خود گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و ترخون نیاز دارید. این غذا را با نان سرو کرده و می‌توانید کنار آن از چاشنی ترشی یا سیرترشی نیز استفاده کنید که طعم به مراتب بهتری به غذا خواهد داد.

شما کدام یک از غذاهایی که در بالا معرفی شد را امتحان کرده و چه غذاهای مجلسی دیگری از کرمان می‌شناسید که در اینجا از قلم افتاده باشند؟

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان