//
کدخبر: ۳۶۴۹۷۰ //
آموزش آشپزی | آشپزی | ماکارونی | ماکارونی گیاهی

ماکارونی خوشمزه و مجلسی میخوای، این طوری درست کن

ماکارونی گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود.

ماکارونی خوشمزه و مجلسی میخوای، این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی گیاهی در ادامه همراه ما باشید.

ماکارونی

طرز تهیه ماکارونی گیاهی

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی گیاهی خوشمزه در ابتدای کار سویا را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی آنرا بگیرد به کاسه آب می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم سویا به مدت ۱ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که سویا کاملا نرم شد، آنرا درون آبکش ریخته و با دست کمی فشار می دهیم تا آب میان بافتی اش کامل خارج شود. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مقدار زیادی نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب، جوش بیاید. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس زردچوبه را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز به خوبی سرخ و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا سویا را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد درون تابه را به یک سمت تابه می بریم، سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و رنگ باز کند. در ادامه مواد را با رب گوجه فرنگی مخلوط کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا قارچ، پودر آویشن را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هشتم

زمانی که آب جوش آمد، اسپاگتی را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. حالا اسپاگتی را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری روغن مایع و مقداری زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس کرده و یک لایه اسپاگتی درون قابلمه می ریزیم. حالا مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله دهم

در ادامه مراحل را به همین صوورت ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم ماکارونی به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان ماکارونی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان