//
کدخبر: ۲۷۴۹۳۱ //

قهر رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، در بحرانی‌ترین شرایط تاریخی

دونالد ترامپ و نانسی پلوسی، حدود ۱۰ ماه است که با یکدیگر صحبت نکرده‌اند، حتی در زمانی که آمریکا یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های سلامت و اقتصادی تاریخ را می‌گذراند.

قهر رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، در بحرانی‌ترین شرایط تاریخی
به گزارش فرتاک نیوز،

  رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس مجلس نمایندگان این کشور که قدرتمندترین رهبران احزاب سیاسی خود هستند، آخرین بار در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ در نشست کاخ سفید با یکدیگر گفتگو کردند. سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ، پلوسی را «سیاستمدار درجه سه» نامیده‌ است.

 

این سیاستمدار هم پاسخ ترامپ را چنین داد: «همه راه‌ها با [ترامپ] به پوتین ختم می‌شود.» این آخرین مکالمه آن‌ها قبل از آن بود که پلوسی ناگهان وسایلش را جمع کند و از جلسه خارج شود.

 

از آن زمان، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را متهم کرده که در ارتباط با اوکراین، از قدرتش سوءاستفاده کرده تا به اهداف سیاسی‌اش برسد. این دو رهبر سیاسی در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور»، که ماه فوریه انجام شد، یکدیگر را متهم کردند و پلوسی متن سخنرانی ترامپ را پاره کرد.

 

در دوران قهر ترامپ و پلوسی، همه‌گیری ویروس کرونا، جان ۱۶۳ هزار آمریکایی را گرفت و اقتصاد آمریکا را تضعیف کرد، آن‌هم در شرایطی که انتخابات آینده ریاست جمهوری نزدیک است.

 

پلوسی با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری، در راستای مذاکرات قبلی درباره مسائل قانونی مربوط به کووید-۱۹ گفتگو کرد و بیش از ۲.۷ تریلیون دلار به اقتصاد و سیستم سلامت آمریکا تزریق شد.

 

 

به نوشته ایندیپندنت، گفتگو درباره پنجمین بسته کمکی متوقف مانده‌ است. دمکرات‌ها بودجه چهار تریلیون دلاری را تقاضا داده‌اند اما جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند بیش از یک تریلیون دلار خرج کنند.

 

به نظر می‌رسد ترامپ در توییت روز دوشنبه خود به پلوسی (و چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات مجلس سنا) به دلیل تعویق در مذاکرات طعنه زده‌است: «آنها شماره تلفن من را می‌شناسند!»

 

پلوسی هم به نیویورک تایمز گفت: «این رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین شکست تاریخ ماست. من نمی‌توانم فکر کنم که کسی بدتر از او باشد.»

 

ترامپ هم سال گذشته خانم پلوسی او را «نانسی دیوانه» خطاب کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان