//
کدخبر: ۲۳۵۷۲۳ //
ریس مجلس شورای اسلامی:

مولفه شرایط جدید منطقه، زندگی با هم بدون حضور آمریکا است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت عجیب روزهای اخیر یک رفراندوم برای مسیر مقاومت بوده و مولفه اصلی این شرایط ،‌ زندگی با هم و بدون حضور آمریکا است.

مولفه شرایط جدید منطقه، زندگی با هم بدون حضور آمریکا است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز - سه شنبه-خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای گذشته همه جهانیان با پدیده عجیب روبرو شدند؛ زیرا مردم این منطقه در تشییع پیکر حاج قاسم رفراندوم خود را به جهانیان نشان دادند،‌ آمریکا باید صدای مردم منطقه را بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بشنود.

وی افزود: حرکت عجیب روزهای اخیر یک رفراندوم برای مسیر مقاومت است و  صحنه سیاسی منطقه به متن جدیدی وارد شده است که به  شرایط گذشته باز نمیگردد؛ مؤلفه اصلی این شرایط، زندگی با هم و بدون حضور آمریکا است.

وی همچنین ادامه داد: ملت ایران سیلی محکمی به مسدولان جنایتکار آمریکا زد، حالا نوبت پاسخ کوبنده  به اقدامات  آنها است.

لاریجانی افزود: مشاهده کردید که ترور حاج قاسم که یک مسلمان ایرانی است، چگونه سایر ملت های منطقه را به همراهی کشاند به طوری که همه در مقابل این اقدام آمریکا موضع گیری کردند.

وی گفت: مراسم تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران فداکار ایشان در عراق و شهرهای بغداد و کاظمین، نجف و همچنین در خوزستان، مشهد مقدس، تهران، قم و امروز کرمان چیزی جز اقیانوس بیکران مردم مسلمان نبود که خشم خود را در مورد جنایت آمریکا اینگونه بروز دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این هنگامه حضور مردمی در سایر استان‌های ایران نیز اعجاب گونه ظاهر شد و در سایر کشورها نظیر هند، پاکستان، نیجریه، لبنان، یمن، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی و حتی در خود آمریکا شاهد انزجار از رفتار سفاکانه آمریکا بودیم، ادامه داد:  آمریکایی‌ها چه پیام این خروش میلیونی را بفهمند یا خود را به خواب بزنند، تاثیری در واقعیت بیرونی ندارد و تنها اگر صدای ملت‌های منطقه را بشنوند، خود را از هزینه‌های بیشتر رهانیده‌اند.

لاریجانی افزود:  به طور اجمالی باید در یک عنوان کلی جلوه این حضور تکان دهنده مردمی را "نه به دخالت آمریکا در منطقه"، "نه به اقدامات تروریستی آنان"، "نه به چپاول منابع منطقه"، "نه به تحقیر ملت های مسلمان" و "نه به جنگ طلبی آمریکا" بدانیم؛ تاسف‌آور است که در زمانه فعلی با رییس‌جمهوری در آمریکا مواجه هستیم که علاقه‌مند به درک درست واقعیات نیست و با توهمات ملت خود را دچار مخاطره می کند.

وی ادامه داد: (رییس جمهوری آمریکا) یکبار اعلام کرد که باید از سال‌ها پیش حاج قاسم را حذف می‌کردیم که معنای این حرف، افتخار وی(ترامپ) به شغل تروریستی‌ خود است و بار دیگر  علام کرد مردم ایران و عراق از اقدام آمریکا خوشحالی کردن؛ اکنون باید گفت آقای ترامپ فهمیدید که چقدر بی‌ربط توئیت می‌کنید و فاصله بین واقعیت و تحلیل‌ها و توهماتی که پایه اقدامات شما است، چقدر زیاد است و دیدید که چقدر فاصله زیاد است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهار نظر نسنجیده ترامپ در خصوص بمباران ۵۰ نقطه فرهنگی در ایران افزود: وقتی از وی جویا شدند که چرا بخش فرهنگ را انتخاب کردید فضاحت بار پاسخ داد که بخش‌های فرهنگی را که میراث تمدنی ایران محسوب می‌شود در تیررس نظامیان خود قرار می‌دهد و هرچه وزیر خارجه بی خرد او تلاش کرد که سخنان بی معنای او را روتوش کند، موفق نشد و بار دیگر ترامپ همان عبارات مبتذل را بیان کرد.

لاریجانی با طرح سوالی ادامه داد: به فرض که این کار را انجام دادید که نمی‌توانید انجام دهید، چه حادثه‌ای رخ می‌دهد، مثلا ایرانی‌ها بی‌تمدن می‌شوند، به نظر می‌رسد که وی(ترامپ) بین نمادهای تمدنی و قمارخانه‌ها و کازینوهای خود چندان فرقی قائل نیست؛ نمادهای تمدنی همانطور که از اسم آنها مشخص است، نماد هویت  ایرانیان هستند و با زدن نمادهای فرهنگی، ماهیت واقعی دارایی های تمدنی ایران از بین نمی‌رود.

وی افزود: همین تصمیمات در رفتارهای ناشیانه برای مردم منطقه راهی جز مقاومت باقی نگذاشته است؛ حرکت عجیب روزهای اخیر یک رفراندوم برای مسیر مقاومت به شمار می آید؛ حادثه اخیر که بطن خواسته‌های منطقه را کاملا عیان کرد، صحنه سیاسی و امنیتی منطقه را وارد متن جدیدی کرد و شرایط منطقه به گذشته بازنمی گردد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همراهی  کشورهای منطقه با ایران و مصوبه مجلس عراق درباره خروج آمریکایی از خاک این کشور، ادامه داد:  یک وجه آن را در اقدام مجلس ملی عراق مشاهده کردیم که با درک عمیق، تصمیم  گرفتند که یک معاهده امنیتی را لغو کنند و حکم به اخراج آمریکا بدهند؛ این امور طلیعه تحولات جدید در منطقه خواهد بود.

وی افزود: ایستادگی آمریکا در مقابل این جریان و عکس‌العمل‌های احمقانه نظیر آنچه در پاسخ به پارلمان عراق مبنی بر طلب کردن پول پادگان‌های خود یا تحریم‌های اقتصادیی نشانه این امر است؛ تأسف‌آور است کشوری که مدعی مدیریت جهانی است، به صراحت اعلام می‌کند که یا باید اجازه پایگاه‌های متعدد نظامی و کنترل فضای کشور را به من داده و اجازه دهید که هرکسی را خواستم بکشم و ترور کنم یا اینکه شما را به بدترین شکل تحریم می‌کنم.

وی خطاب به  ترامپ گفت: این منطق ها باعث اخراج شما از منطقه می شود؛ مقاومت بی‌جا نکنید که هزینه‌های زیادی را برای ملت آمریکا به همراه دارد؛ امروز شما ندای زندگی با هم و بدون آمریکا را در یمن، لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و حتی کشورهایی که مسلمان نیستند، می‌شنوید و جالب‌تر اینکه برخی کشورهای منطقه که آمریکا آنها را در شمار متحدان خود می دانند، در مذاکرات با جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که نمی‌توانند به آمریکا تکیه کنند.

وی با بیان اینکه ارزش حادثه حضور معجزه گونه مردم را باید در حد و مقدار عظیم آن در نظر گرفت، ادامه داد: باید پیش از هر چیز سجده شکر و سپاس به ساحت اقدس ربوبی گذاشت که تحولی در قلبهای همه مردم رقم زد که با اتحاد بیشتر  با صدای واحد مقابل آمریکا بایستند؛ این همبستگی و وحدت دل‌ها جز با عنایت خداوند محقق نمی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی در هدایت همه این امور سپاسگزاریم و باید قدر این نعمت فوق العاده الهی را در عمل خود نشان داد؛  آیا قبول دارید که این حرکت جاودانه و تاریخی ملت به کلی تلقی غرب به خصوص آمریکا را نسبت به ایران و ایرانی عوض کرد، به طوری که رییس‌جمهور آمریکا تصور کرد اگر آثار تاریخی پرسپولیس، پاسارگاد، بیستون را تخریب کند، ذات ایرانی متمدن عوض می‌شود، اما عقلای آنان این موضوع را درک و ترامپ را سرزنش کردند.

لاریجانی با اشاره به حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید سپهبد اسم سلیمانی و یاران ایشان، گفت: مردم با اقدام خود وزن امنیت ملی کشور را بالا بردند، پرهیز از مناقشات نازل و بالابردن سطح مذاکرات سیاسی حول منافع ملی کشور عاملی است که به وفاق ملی کشور و حفظ این دستاورد کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه بخش‌های حکومت، رسانه‌ها، صاحب نظران سیاسی و صاحبان تریبون‌ها باید با دقت نظر به این معنا و رعایت وفاق ملی توجه کنند و با این کار خود، وفای خود را به این حرکت ملی مردم نشان دهند، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از حضور آگاهانه، معنادار و اعجازگونه ملت سپاسگزار است و آن را ذخیره‌ای تاریخی برای صلابت و استواری ملت می‌داند که پایه و مایه اصلی تحولات در منطقه خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از ملت رشید عراق، مجلس ملی این کشور، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق تشکر کرد و گفت: ملت رشید عراق، ریشه‌دار بودن خود و مجلس ملی این کشور نیز عِرق ملی و غیرت اسلامی خود و همچنین جناب نخست‌وزیر عراق، درک استراتژیک و همت بلند خود را نشان دادند که همه این‌ها در پناه  هدایت مرجع عظیم‌القدر حضرت آیت‌الله سیستانی است.

وی همچنین با اشاره به اقدام  هسته ای اخیر شورای عالی امنیت ملی  گفت: مجلس شورای اسلامی از این اقدام حمایت می‌کند، این شورا باید در تحقق خواسته ملت برای مجازات جانیان آمریکایی، با جدیت اقدام کند؛  نیروهای مسلح وظیفه مهمی در این راستا بر عهده دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با حضور خود سیلی محکمی به مسوولان جنایتکار آمریکا زدند، خاطر نشان کرد: اکنون نوبت پاسخ کوبنده است و ضرورت داردکمیسیون امنیت ملی مجلس، این موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین از مسوولان جریان های مقاومت در یمن، لبنان، عراق و فلسطین به ویژه سید حسن نصرالله، تشکر و قدردانی کرد و گفت:  آنان مردانه مسوولیت انقلابی و اسلامی خود را در قبال شهادت حاج قاسم و یارانش اعلام کرد؛ همچنین از رهبران مقاومت که برای احترام به ملت ایران در مراسم تشییع شرکت کردند، تشکر می‌کنم. وی افزود: احترام به خون حاج قاسم و یاران ایشان، مقاومت آگاهانه و با صلابت و حفظ وحدت ملی است؛ در روزهای آینده بیش از گذشته به این دو امر نیاز داریم و باید در این جهت تلاش کنیم تا دشمن ملت ایران -یعنی آمریکا را -به دلیل این گستاخی تهدید کنیم؛ البته صهیونیست‌های زبون هم بدانند که نقش آنان در این جنایت سفاکانه مشهود است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان