//
کدخبر: ۲۰۷۹۷۲ //

روحانی: حوادث اخیر نشان داد اولین فراری از منطقه آمریکا است

رئیس‌جمهور گفت‌: آمریکا تمام توان خود را علیه ایران به کار گرفته ولی شرایط اقتصادی کشور به نسبت سال گذشته باثبات‌تر است و بنده هیچگاه آمریکا را منزوی‌تر و ذلیل‌تر از امروز ندیده‌ام.

روحانی: حوادث اخیر نشان داد اولین فراری از منطقه آمریکا است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام روحانی در مراسم رونمایی از سامانه پدافندی باور 373 که صبح امروز (پنجشنبه) به مناسبت روز صنعت دفاعی برگزار شد، گفت: ما هیچگاه در برابر توطئه دشمنان نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفته شد همیشه با روحیه لازم در برابر این توطئه‌ها ایستادیم.

وی افزود:  آمرکایی‌ها در سال 96 موفق شدند با عوامل داخلی خود  اغتشاشاتی را در خیابان‌های تهران و برخی شهرستا‌نها به راه بیندازند و  تصور آنها این بود که اغتشاشات چند ماهه را کلید زده‌اند اما با تدبیر مسئولان، اقدامات نیروهای امنیتی و نظامی  این حرکت ظرف 5 روز در هم پیچیده شد و این موفقیت بزرگی در برابر توطئه بیگانگان بود.

روحانی گفت:‌ در سال 97 فشار اقتصادی را با خروج از برجام کلید زدند.خروج از برجام به معنای زیر پا گذاشتن قانون و تروریسم اقتصادی و عهدشکنی است و آمریکا به خیال اینکه می‌تواند ایران را در فشار قرار دهد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مسئله محیر العقول این است که یک کشور در برابر هدفی که فکر می‌کرد به راحتی به دست آید، قانون بین‌اللملی را زیر پا می‌گذارد فشار به یک ملت به عنوان تروریسم اقتصادی وارد می‌کند و خیال می‌کند حتما ظرف چند ماه موفق می‌شود.

وی افزود:‌در سال گذشته در حاشیه اجلاس سازمان ملل یکی از سران معروف اروپایی به من گفت که رئیس جمهور آمریکا دیروز به او گفته که شما اروپایی‌ها سه ماه صبر کنید و با ایرانی‌ها در برنامه‌های اقتصادی مشارکت نکنید، سه ماه دیگر نظامی به نام جمهوری اسلامی در منطقه نخواهد بود. من خندیدم و به او گفتم که این آقایی که این ادعا را کرده خودش خواهد رفت و حزب او نیز از قدرت خواهد رفت اما جمهوری اسلامی ایران برای صدها سال دیگر مستحکم‌تر باقی خواهد ماند و امروز حدود یک سال از آن زمان گذشته است و جمهوری اسلامی با قدرت پابرجا مانده است.

روحانی گفت:‌ سال گذشته عدم تعادلی را در بازار به وجود آوردند اما در عین حال با آگاهی و اقتدار و ایستادگی مردم از آن شرایط عبور کردیم و  سال 98 که تحریم آمریکا از هر زمانی بیشتر است و آمریکا تمام توان خود را علیه ایران به کار گرفته ولی شرایط اقتصادی کشور به نسبت سال گذشته باثبات‌تر است و  بنده هیچگاه آمریکا را منزوی‌تر و ذلیل‌تر از امروز ندیده‌ام.

وی افزود: حوادث اخیر نشان داد اولین فراری از منطقه آمریکا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان