//
کدخبر: ۲۰۷۹۴۸ //

اقتصاد آمریکا وارد رکود می شود؟

74 درصد فعالان تجاری آمریکا معتقدند تا سال ۲۰۲۱ اقتصاد آمریکا با ادامه وضع فعلی وارد رکود می شود.

اقتصاد آمریکا وارد رکود می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسوشیتد پرس، انجمن ملی تجارت و اقتصاد آمریکا در نظرسنجی از فعالان خود اعلام کرد که ۷۴ درصد اعضای آن معتقدند که بزرگ ترین اقتصاد دنیا در سال آینده یا سال ۲۰۲۱ وارد رکود خواهد شد. تقریبا تمامی شرکت کنندگان گفته اند با دیدگاه های دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در خصوص استحکام بالای چشم انداز اقتصاد این کشور موافق نیستند و ۳۴ نیز معتقد بوده اند که رشد اقتصادی در سه ماهه بعدی کمتر از رشد سه ماهه دوم سال خواهد بود.

 از ماه گذشته تاکنون میزان اطمینان مصرف کنندگان آمریکایی ۶.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. ترامپ که قبلا گفته بود اقتصاد آمریکا می‌تواند در صورت کاهش نرخ بهره با سرعت موشک حرکت کند تلاش دارد تا به مردم آمریکا اطمینان دهد همه چیز تحت کنترل است. وی حساب بسیار ویژهای بر روی اقتصاد برای انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا باز کرده است.

ترامپ چند روز پیش مجددا تلاش کرد تا تقصیر کاهش رشد اقتصادی این کشور را به گردن سیاست گذاری‌های بانک مرکزی آمریکا بیاندازد و خواهان کاهش یک درصدی نرخ بهره توسط این بانک برای تقویت رشد اقتصادی شد. به دلیل تشدید جنگ تجاری با چین که بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا محسوب می‌شود، بسیاری از فعالان تجاری و بازرگانی آمریکایی تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند و هزینه های تولید آن‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد وارداتی چینی افزایش پیدا کرده است.

این نظرسنجی با مشارکت ۲۲۶ اقتصاد دان و فعال تجاری انجام شده است. علاوه بر جنگ تجاری، مساله افزایش بدهی‌ها و کسری بودجه دولت در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است. پیش تر مایک پنس، معاون اول ترامپ در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها از وضعیت اقتصاد آمریکا، این رفتار را غیرمسئولانه خواند و افزود که بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا در موقعیت مستحکمی قرار دارد. پنس که در باشگاه اقتصادی شهر دیترویت حضور یافته بود، افزود: دولت ترامپ به اقتصاد وضعیت نیرومندی بخشیده است و برخلاف ادعاهای برخی رسانه‌ها، چشم‌انداز اقتصاد آمریکا خوب باقی مانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان