//
کدخبر: ۱۶۵۸۰۶ //

محمد جواد جمالی: قدرت جمهوری اسلامی مسئولان آمریکا را عصبانی کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اینکه تاثیرگذاری جمهوری اسلامی مسئولان آمریکا را عصبانی کرده است، گفت: وزیر خارجه جواب بسیار خوب و محکمی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا داد، ترامپ سزاوار چنین پاسخی بود.

محمد جواد جمالی: قدرت جمهوری اسلامی مسئولان آمریکا را عصبانی کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جواد جمالی نوبندگانی روز چهارشنبه، در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ (رییس جمهور آمریکا)، افزود: ما در طول تاریخ انقلاب صحبت های غیر دیپلماتیک و غیر مودبانه زیادی از مسئولان آمریکایی شنیده ایم و این مواضع تاثیری در سیاست های کلان کشور ما ندارد.
جمالی نوبندگانی اضافه کرد: آقای جان بولتون هم چه در دولت های قبلی آمریکا و چه حالا که در دولت ترامپ است اظهارات سخیف و مواضع تندی در مورد ایران به کار می برد، بنابراین اینگونه موضع گیری ها از طرف مقامات آمریکایی مسبوق به سابقه است.
وی ادامه داد: اما آقای ترامپ به صورت خیلی گسترده وارد جزئیات مسائل ایران شده است و با توجه به اینکه او یک تاجر افراطی و بدون تجربه دیپلماتیک است، حداقل ادب و نزاکت دیپلماتیک را هم رعایت نمی کند. آمریکا در 40 سال گذشته جنایات زیادی نسبت به جمهوری اسلامی انجام داده‌ است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنها قصد تجزیه کشورهای منطقه مثل سوریه و عراق را دارند و به دنبال تک قطبی کردن جامعه بین المللی بوده و از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، برای تحقق این موارد جمهوری اسلامی مانع بزرگی سر راهشان است، تا کنون هر اقدامی که لازم بوده انجام داده اند، به همین دلیل عصبانی بوده و عصبانیت خود را در قالب این نوع اظهار نظرها بیان می‌کنند.
جمالی نوبندگانی یادآور شد: ما ملت و کشوری مستقل و آزاد و با تاریخ تمدن چند هزار ساله هستیم و همیشه در صلح و آرامش در کنار همسایگانمان زندگی کرده ایم، به همه تمدن ها و اقوام نیز احترام می گذاریم. ولی آمریکایی ها نو کیسه هایی هستند که حتی با عربستان که نوکر خودشان است نیز با ادبیات بدی صحبت می کنند، آنها را به چشم یک گاو شیرده می بینند و تحقیرشان می کنند، به سعودی ها می‌گویند اگر ما نباشیم ظرف یکسال فارسی صحبت می کنید.
وی خاطرنشان کرد: ترامپ با اروپایی‌ها هم از بالا به پایین سخن می گوید،حتی نسبت به دموکرات ها هم ادبیات خوبی استفاده نمی کند، نسبت به جان کری و خانم کلینتون با لحنی سخیف و توهین آمیز صحبت می کند، بنابراین نباید توقع زیادی از این فرد متکبر داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ترامپ توافق هسته ای را برای آمریکا فاجعه‌بار می داند، فکر می‌کند ما باید تمام و کمال در خدمت آمریکایی ها باشیم. البته خود آقای اوباما هم به اسرائیلی‌ها گفته بود اگر ما می‌توانستیم پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران را هم باز می کردیم، ولی نتوانستیم.
وی تاکید کرد: ما کشوری با مولفه‌های قدرت فراوان هستیم، بنابراین باید بدانند که با چه کشوری طرف هستند. از طرفی هم ترامپ تجربه و اطلاعات سیاسی و دیپلماتیک ندارد و چون یک تاجر است باید مدیر یکی از برج های تجاری خود شود، نه رئیس جمهور آمریکا.
این نماینده مجلس با اشاره به صحبت رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه، ایرانی ها شعار مرگ بر آمریکا می دهند و خواستار نابودی اسراییل هستند، اضافه کرد: فکر می‌کنم این صحبت‌ها را همه روسای جمهوری قبلی آمریکا هم برای کسب رأی استفاده می‌کردند و نگران ثبات کشوری جعلی مانند رژیم صهیونیستی هستند.
وی عنوان کرد: آنها در مقابل ایران حالت تدافعی دارند به همین خاطر نگران هستند؛ البته ما کشوری را تهدید نکرده ایم و در رابطه با رژیم صهیونیستی و کشور فلسطین همیشه گفته ایم بگذارید مردم منطقه فلسطین خودشان تصمیم بگیرند. مقام معظم رهبری بارها در مورد اینکه مردم فلسطین در یک همه پرسی خودشان تصمیم بگیرند، سخن گفتند.
جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: اسرائیل در حال حاضر 400 کلاهک هسته ای در اختیار دارد، بنابراین نگرانی آنها بابت قدرتمند شدن ایران است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان