//
کدخبر: ۱۳۵۶۵۲ //
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

دستگاه‌های اجرایی بخشی از ظرفیت شغلی را به معلولان اختصاص دهند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق لایحه تصویب‌شده حمایت از معلولین در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند بخشی از ظرفیت خود را به استخدام نیروهایی که دارای معلولیت هستند، اختصاص دهند.

دستگاه‌های اجرایی بخشی از ظرفیت شغلی را به معلولان اختصاص دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سپید که شامگاه امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: علیرضا قورچی بیگی شطرنج‌باز قزوینی با کسب مدال نقره در مسابقات پاراآسیایی پرچم ایران را بالا برده این در حالی است که این ورزشکار بزرگ معلولیت نابینایی دارد.

وی افزود: افراد سالم بسیاری هستند که نتوانسته‌اند مقامی در این سطح از مسابقات به دست آورند این در حالی است که این ورزشکار قزوینی که قهرمانی مسابقات مختلف را در کارنامه خود دارد موفق به اخذ مقام نایب‌قهرمانی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا می‌شود.

زرآبادی با اشاره به اینکه 75 درصد یادگیری از طریق بینایی انجام می‌شود اما این در حالی است که افراد نابینایی هستند که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند بیان کرد: این امر نشانگر این است که این جوانان برومند معلولیت را محدودیت نمی‌دانند و به‌این‌ترتیب توانسته‌اند از افراد سالم بسیاری نیز پیشی بگیرند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس لایحه حمایت از معلولین مصوب شده است اظهار کرد: بحث اشتغال معلولان یکی از مفاد مهم این لایحه به شمار می‌رود.

وی افزود: بر طبق این مصوبه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند بخشی از ظرفیت خود را به استخدام نیروهایی که دارای معلولیت هستند، اختصاص دهند.

زرآبادی خاطرنشان کرد: در این لایحه توجه جدی‌تری به نابینایان و ناشنوایان شده بود چراکه می‌توانند به عنوان اپراتور وارد بازار کار شده و استخدام شوند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای این بند قانونی نیازمند یک نظارت دقیق و کلی است چراکه تاکنون این لایحه آن طور که باید اجرا نشده است.

وی بیان کرد: این قول را می‌دهم که تمام توان خود را به‌کارگیرم تا این مصوبه قانونی در استان ما نیز اجرایی شود این در حالی است که امیدوارم با این پیگیری‌ها افراد معلولی که استحقاق ورود به بازار کار را دارند جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان