//
کدخبر: ۹۴۲۵۴ //

بستنی های یخی دارای کالری کمی هستند؟

بستنی های یخی به علت شکر و مواد افزودنی که به آن ها اضافه می کنند حاوی کالری هستند اما میزان آن کمتر از بستنی های دیگر است.

 بستنی های یخی دارای کالری کمی هستند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با گرم شدن هوا و رسیدن فصل تابستان همه برای برطرف کردن عطش خود از نوشیدنی های خنک و بستنی استفاده می کنند. اما برای کسانی که چاق هستند یا در رژیم لاغری می باشند شاید خوردن بستنی به علت کالری زیادی که دارد تبدیل به یک رویا می شود. به همین خاطر افراد بیشتر به بستنی های یخی روی می آورند که فکر می کنند کالری کمتری دارد. اما آیا واقعا این گونه است و بستنی یخی کالری کمی دارد؟ در این مقاله بیشتر در این باره بحث خواهیم کرد.

ارزش غذایی بستنی

این روزها بیشتر افراد به دنبال تناسب اندام هستند و برای همین سعی می کنند کالری مواد مصرفی شان را پیش از مصرف محاسبه کنند. بستنی هم از این قاعده مستثنا نیست! روی پاکت بستنی ها، میزان کالری آن، مواد تشکیل دهنده و… در جدولی درج می شود. کم کالری ترین بستنی هایی که این روزها در بازار پیدا می شود، بستنی های یخی میوه ای و لواشکی است. پس اگر دنبال لاغری هستید، سراغ بستنی هایی که در آنها خبری از پسته و بادام و تکه های خامه نیست بروید. متخصصان تغذیه می گویند ارزش غذایی بستنی ها به ارزش غذایی مواد اولیه که در ساخت آن استفاده شده است، بستگی دارد. چربی بستنی ۲ تا ۳ برابر شیر و پروتئین آن کمی بیشتر از شیر است. تخم مرغ، میوه و شکر ترکیبات دیگر بستنی هستند که ارزش غذایی آن را افزایش می دهند. بستنی یکی از عالی ترین منابع انرژی است که بیش از نصف مواد جامد آن شکر (ساکاروز و لاکتوز) است بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب کالری ها را بکنید ولی اگر رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراکی انرژی زا توصیه می شود اما باید مراقب دیابت هم باشید! چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده، ویتامین A ، ویتامین B۱ (تیامین)، B۲(ریبوفلاوین)، B۳(نیاسین) و ویتامین E هم در بستنی پیدا می شود. اگر هم در تولید بستنی میوه ای از میوه های تازه استفاده شده باشد

آیا بستی یخی دارای کالری است؟

شهاب اولیایی متخصص علوم تغزیه درباره اینکه آیا بستنی یخی کالری کمتری دارد، گفت: بستنی معمولی از شیر، خامه، شیرخشک و شکر تهیه شده، دارای چربی بالایی است و می تواند کالری مضاعفی برای فرد داشته باشد.

اولیایی اظهار کرد: بستنی یخی از آب، شکر و افزودنی‌های رنگی تشکیل شده که شکر موجود در آن کالری زیادی دارد؛ این نوع بستنی‌ها در مقایسه با بستنی‌های سنتی کالری بسیار کمتری دارند. بنابراین چنین بستنی هایی خواص مفید زیادی ندارند و بهتر است کودکان و افراد مسن از آن استفاده نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان