//
کدخبر: ۸۸۷۳۰ //

معجزه نوشیدن یک لیوان آب ولرم ناشتا

به شما توصیه ای حیرت انگیز داریم: قبل از صبحانه یک لیوان آب ولرم بنوشید. می پرسید چرا؟ ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه علت این موضوع بشوید. نوشیدن یک لیوان آب ولرم قبل از صبحانه خواصی دارد که از دانستن آن شگفت زده می شوید.

معجزه نوشیدن یک لیوان آب ولرم ناشتا
به گزارش فرتاک نیوز،

یک فنجان آب ولرم گاهی می‌ تواند بهترین راه برای کاهش دردهای قاعدگی و حتی سردرد باشد. آب گرم اثر آرامبخش روی بدن دارد و منجر به آرامش عضلات شکمی، تسکین جوش و اسپاسم می‌ شود. برخی مطالعات نشان داده‌ اند که آب گرم باعث تحریک گردش خون شده و برای درمان زخم‌ های عضلانی بسیار مفید است. نوشیدن منظم آب ولرم همراه با لیمو منجر به کاهش میزان اسیدیته در بدن شما می شود. ضمن این که منجر به حذف اسید اوریک از مفاصل شما می‌ شود؛ عاملی که مقصر بروز التهاب در مفاصل است.

حل شدن یک مشکل بزرگ

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی می تواند به تنظیم حرکات روده و مبارزه با یبوست کمک کند. یبوست هنگامی که محتوای آب در روده کم است، رخ می دهد که به شکل گیری مدفوع خشک و دشواری در دفع مدفوع منجر می شود. نوشیدن آب گرم به حفظ نظم و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند. این کار به تجزیه بقایای مواد غذایی کمک می کند و قضای حاجت بی دردسر و کمتر دردناک را به همراه دارد. همچنین، نوشیدن آب گرم نفخ شکمی، درد و ناراحتی که بیشتر با یبوست در ارتباط است را کاهش می دهد. نوشیدن یک لیوان آب گرم هر روز صبح با معده خالی برای مبارزه با یبوست توصیه می شود. برای افزایش فواید می توانید مقداری عسل یا آب لیمو به آب گرم اضافه کنید.

گوارش راحت و آسان

برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنید زیرا غده گوارشی را برای ارائه عملکرد درست و بهتر تحریک می کند. آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می کند، از این رو، سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد و همچنین، انرژی کمتری برای فرآیند گوارش استفاده می کند. افزون بر این، آب گرم به بدن در خلاص شدن از شر اسید اضافی معده و خنثی سازی شیره های گوارشی کمک می کند. افرادی که از گوارش ضعیف رنج می برند می توانند نوشیدن یک لیوان آب گرم در ابتدا و انتهای روز را مد نظر قرار دهند.

خوش اندام شدن به شما نزدیک است

افرادی که یک رژیم غذایی سخت و برنامه ورزشی منظم را برای کاهش وزن دنبال می کنند می توانند از فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد بهره‌مند شوند. آب گرم دمای مرکزی بدن را افزایش می دهد که این شرایط نرخ سوخت و ساز را افزایش می دهد. افزایش نرخ سوخت و ساز به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. آب گرم به تجزیه رسوبات چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش فواید، شما می توانید مقدار اندکی آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و هر روز صبح بنوشید. این کار به تجزیه هر چه بهتر چربی یا بافت چربی کمک خواهد کرد. افزون بر این، فیبر پکتین موجود در لیمو به کنترل هوس های غذایی کمک خواهد کرد که می تواند به معنای پرهیز از خوردن غذاهای چرب و ناسالم باشد.

سم زدایی راحت و بی دردسر

نوشیدن آب گرم می تواند به پاکسازی بدن از طریق تخلیه سموم مضر کمک کند. هنگامی که چند لیوان آب گرم در روز می نوشید، این کار به افزایش دمای بدن منجر می شود. از این رو، میزان تعریق برای خنک سازی بدن افزایش می یابد. تعریق به تخلیه سموم از بدن کمک می کند. مصرف روزانه آب گرم پوست را نیز سم زدایی می کند و از این رو، احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با پوست مانند آکنه و لکه های پوستی را کاهش می دهد. به طور کلی، نوشیدن آب برای سم زدایی و از بین بردن ناخالصی های موجود در بدن گزینه خوبی است. برای کسب نتایج بهتر می توانید مقداری آب لیمو به لیوان آب گرم خود اضافه کنید.

طریقه مصرف

هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و 4 لیوان آب ولرم (یک لیتر)با معده خالی بخورید،. حتما باید آب گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ،(ولرم نزدیک به گرم) باشد، در یکی از لیوان های آب گرم نصف لیموترش تازه بچکانید (فقط یکی از 4 لیوان ) و تا 45 دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید. و پس از هر وعده غذا تا 2 ساعت آب نخورید ،(آب مصرفی شهری PH اسیدی داره لطفا از اب تصفیه شده و یا جوشیده استفاده کنید) بعضی از افراد یا بیماران در اوایل برای نوشیدن 4 لیوان در یک وقت مشکل دارند میتوانند در ابتدا کمتر آب بنوشند و یواش یواش به 4 لیوان برسانید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان