//
کدخبر: ۸۸۴۶۴ //

۵ مزیت شگفت انگیز دوش آب سرد

دوش آب سرد نه تنها در یک روز گرم بدن را خنک می کند، بلکه سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد، از آسیب های پس از ورزش پیش گیری می کند و باعث تقویت بدن و سلامتی پوست و مو می شود.

5 مزیت شگفت انگیز دوش آب سرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیا تا به حال دوش آب سرد را امتحان کرده اید؟ درست است که در فصل سرما این کار خیلی سخت به نظر می رسد، اما دوش آب سرد و یا ولرم مایل به سرد در فصل گرما بسیار دلچسب به نظر می رسد البته باید بدانید که این کار فواید زیادی در سلامتی جسم و روح دارد که در این مطلب با این فواید آشنا خواهید شد.دوش آب سرد

با فواید بی نظیر دوش گرفتن با آب سرد آشنا شوید

احتمالاً همیشه به هوای سرد به عنوان یک چیز ترسناک مینگرید و هرگز دوست ندارید که در هوای سرد بمانید اما مثل اینکه قرار گرفتن در هوای سرد بایستی برای شما اجباری باشد و این در حالیست که برای شما مفید است. در این مطلب از سایت نمناک شما را دعوت می کنیم تا از ۵ مزیت دوش آب سرد آگاه شوید.

قبل از اینکه به مزایای واقعی سرما بپردازیم اجازه دهید این واقعیت را برای شما بیان کنیم که هوای گرم یک ضرورت نمی باشد در حالی که این یک ابزار برای راحتی شماست . در طول تاریخ که بشر برای حمام کردن از آب استفاده می کردند . اغلب مردم ترجیح می دادند تا از آب سرد به جای آب گرم استفاده کند.

یونانی ها برای اولین بار در دنیا سیستمهای گرمایشی را برای حمامهای عمومی در قرن بیستم پیش از میلاد اختراع کردند . اما جالب است بدانید که این اختراع چندان مورد توجه قرار نگرفت و یونانی ها همچنان به دنبال مزایای سلامتی خود در حمام کردن با آب سرد ادامه دادند.

۱ - بخار سرد چربی را میسوزاند

دو نوع چربی در بدن شما وجود دارد ؛ چربی سفید و چربی قهوه ای چربی سفید برای شما بد بوده و چربی قهوه ای برای بدن شما مفید است .چربی سفید بدن همان چربی ها و اضافه وزنی است که ما همه تلاش می کنیم تا از شر آنها خلاص شویم زمانی که ما کالری بیشتر از نیاز مان را مصرف می کنیم بدنمان نیاز به فعالیت دارد تا آن کالری ها را برای انرژی بسوزاند و از طرفی چون این کالری ها نمی سوزند آنها به عنوان چربی سفید ذخیره می میشود که در کمر ؛ پشت ، گردن و رانها قرار می گیرند . اما چربی قهوه ای که شما ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

عملکرد آن برای تولید گرما برای گرم نگه داشتن بدن می باشد در اینجا نکته جالب این است هنگامی که چربی قهوه ای به علت سردی شدید فعال می شود کالری برای گرم کردن شما آزاد می کند که می تواند کمک خوبی در برنامه کاهش وزن شما باشد . یک محقق اسکاندیناوی متوجه شد که قرار گرفتن در معرض دمای سرد میزان متابولیسم چربی قهوه ای را تا ۱۵ برابر افزایش داده که می تواند باعث کاهش وزن ۹ پوند درسال شود.

۲- هوای سرد پس از ورزش بدن را بهبود میدهد

ورزشکاران عقل بعد از تمرینات شدید حمام یخ می گیرند تا درد بدنشان را کاهش دهند اما شما لازم نیست که به این شدت خود را در معرض سرما قرار دهید همان دوش آب سرد برای شما کافی است

۳- هوای سرد باعث بهبود خلق و خوی شما می شود

به طور معمول وقتی از خواب بیدار میشویم احساس گرسنگی و بی حوصله گی داریم و چون از طرفی به خوبی نمی توانیم صبحانه بخوریم و روز خوبی را شروع کنیم اما وقتی قبل از خوردن صبحانه یک دوش آب سرد بگیرید ؛ هنگامی که بدن شما در زیر آب سرد قرار می گیرد تنفس شما به صورت خودکار بالا میرود و بدن شما تلاش می کنند با افزایش مصرف اکسیژن گرم شود ؛ از این رو ضربان قلب شما نیز افزایش می یابد و موجب پمپاژ بیشتر خون به کل بدن می شود که این روند به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی در ابتدای روز انرژی کاملی دریافت کنید و در نهایت خلق و خوی بهتری در روز داشته باشید.

۴ - هوای سرد باعث تقویت ایمنی بدن و گردش خون می شود

به یاد داشته باشید که در موارد قبل بیان کردیم :اینکه دوش سرد باعث افزایش میزان متابولیسم بدن شما می شود که در نتیجه به شما کمک می کنند چربی اضافی را از دست بدهید . افزایش این میزان از متابولیسم سیستم ایمنی بدن شما را فعال می کند و همچنین گردش خون شما کلی افزایش می یابد که در جلوگیری از فشار خون بالا و سخت شدن سرخرگ ها کمک بسزایی می کند.

۵ - دوش آب سرد به شما مو و پوست جذاب می دهد

اگر می خواهید آکنه را کاهش دهید به دوش آب سرد می تواند این کار را انجام دهد آب داغ پوست شما را خشک می کند در حالی که آب سرد قلیایی و منافذپوست شما را تشدید می کند و مانع از مسدود شدن آن میشود . همچنین شما میتوانید با گرفتن دوش آب سرد موهای شاداب تر و جذاب تر برای خود ایجاد کنید .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان