//
کدخبر: ۸۸۳۶۷ //

از فواید درمانی زنجبیل چه می دانید؟

اگر از عطر و طعم زنجبیل لذت می برید و آن را به غذاهای خود اضافه میکنید باید بگوییم که دو هیچ از دیگران جلو هستید. در این مطلب فواید زنجبیل را می خوانید که شما را برای مصرف آن ترغیب می کند.

 از فواید درمانی زنجبیل چه می دانید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 زنجبیل اصالتاً یک گیاه چینی و هندی است و در این کشورها در طول بیشتر از 4000 سال در پخت و پز غذا مصرف شده است.از آنجا که مردم علاقه وافری به طعم تند و بوی معطر آن داشته اند و نوعی خاصیت گرمایی داشته و برای درمان درد معده مؤثر بوده است،کاشفان و جهانگردان در سرتاسر نقاط گرمسیری آن را کشت داده اند.ریشه این گیاه در درمان سرگیجه،تعریق،تهوع و استفراغ ناشی از بیماریهای حرکتی یا دریازدگی مؤثر واقع میشود.این گیاه همچنین گلودرد،سردردها،پاره ای از انواع دردهای قاعدگی و آرتریت وتب و درد ناشی از انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا را درمان می کند.

اگر می توانید بجوید

به گفته متخصصان گیاه‌درمانی، زنجبیل خواص منحصربه‌فردی در کنترل و پیشگیری سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال دارد. به اعتقاد درمانگران گیاه درمانی استفاده از برگ‌های زنجبیل در تسکین التهاب و تورم گلو نیز بسیار موثر است. به توصیه درمانگران، در زمان ابتلا به سرماخوردگی می‌توان چند برگ گیاه زنجبیل را جوید یا عصاره به دست آمده از برگ‌های آن را غرغره کرد و از خواص آن برای درمان التهاب‌ها و تسکین دردهای گلو بهره برد.  ‫اگر چه امروزه بسیاری از کارخانه‌های تولید دارو و فرآورده‌های دارویی تونیک‌ها و شربت‌هایی با منشاء گیاهی و با کمک زنجبیل و برگ‌های آن تهیه می‌کنند که قابلیت جایگزین شدن به جای شربت‌ها و فرآورده‌های دارویی شیمیایی را برای درمان التهاب، خشکی و دردهای ناشی از گلودرد و سرماخوردگی دارد.

ضدسرماخوردگی

درمانگران طب سنتی چین برای درمان سرماخوردگی یکی از رایج‌ترین بیماری فصل زمستان، شربتی را تجویز می‌کنند که با ترکیب زنجبیل و عسل و آبلیموی تازه تولید می‌شود. برای تهیه این شربت مقدار مشخصی از زنجبیل را با آب‌لیموی تازه و مقداری عسل با  یک لیوان آب گرم ترکیب کرده و برای تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی به بیمار توصیه می‌کنند. علاوه بر این ضمادی که با ترکیب همین مواد از سوی درمانگران چینی تهیه می‌شود، به صورت موضعی در محل پیشانی ضماد می‌شود که برای درمان و تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی بسیار مناسب است.

التهاب را خاموش می کند

زنجبیل به طور گسترده برای خواص ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که عوامل و عناصر فعال موجود در زنجبیل به اندازه یک داروی مسکن محبوب و موثر است. اگر شما از گرفتگی شدید قاعدگی رنج می برید زنجبیل را حتما باید استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن سردرد، درد عضلانی، درد کمر و درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن یک چای با یک تکه کوچک ریشه زنجبیل یک راه آسان برای کاهش سردرد و خواب عمیق است.برای کنار آمدن با درد عضلات پس از یک تمرین خوب، چند قطره از روغن زنجبیل را به وان حمام اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید.

ضدسرطان طبیعی

ریشه زنجبیل غنی شده با آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند رشد سلول های سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.زنجبیل همچنین می‌توانید به جلوگیری از انواع دیگر سرطان، مانند سرطان پستان، ریه، پوست، پانکراس و پروستات کمک کند.اضافه کردن کمی زنجبیل به اسموتی صبح و یا چای خود به طور منظم باعث بدست اوردن همه خواص پیشگیری و مبارزه با سرطان آن است.

چطور زنجبیل مصرف کنیم؟

نحوه مصرف فرآورده های زنجبیل به سلیقه شخصی شما و آنچه شما را آزار می دهد،بستگی دارد.در کل،نباید روزانه بیشتر از دو تا چهار گرم زنجبیل مصرف کنید،چرا که علاوه بر میزان زنجبیلی که مصرف می کنید ممکن است مقداری از این ماده را نیز از طریق برنامه غذایی (یعنی از موادی نظیر آبجو زنجبیل، نان شیرینی زنجبیل دار،نان زنجبیل دار یا مواد غذایی مخلوط و سرخ شده) جذب کنید.اگر زنجبیل تازه مصرف می کنید،حتماً مقدار مصرفی را وزن کنید تا تقریباً دریابید که چه حدی از آن معادل 2 تا 4 گرم است.برای درمان،تهوع،گاز معده یا سوء هاضمه روزانه 2 تا 4 گرم ریشه تازه (معادل 0/25 تا 1 گرم پودر ریشه) یا 1/5 تا 3 میلی لیتر تنتور آنرا مصرف کنید.برای پیشگیری از استفراغ، هر 4 ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) یا معادل آن یا روزانه سه بار دو عدد کپسول زنجبیل(یک گرم) مصرف کنید.البته می توانید یک تکه 8 گرمی زنجبیل تازه را نیز بجوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان