//
کدخبر: ۸۷۸۲۲ //

این گیاه از سفید شدن موی سر پیشگیری می کند

با این سه روش پیشنهادی می توانید موهای تان را با گیاه رزمای تقویت کنید.

این گیاه از سفید شدن موی سر پیشگیری می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 تحقیقات نشان داده است که گیاه رزماری در جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو ها و درمان شوره و خشکی پوست کف سر مؤثر است.روغن رزماری و یا عصاره آن یکی از ساده ترین و مفید ترین محلول های طبیعی است که می توان از آن برای درمان ریزش مو و همچنین برای تقویت موها استفاده نمود . در ادامه سه راه استفاده از رزماری برای تقویت مو ها را معرفی خواهیم کرد با ما همراه شوید.

رزماری گیاهی معطر است که در دسترس همه وجود دارد و امروزه تأثیر آن در کمک به افزایش رشد مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است . این برگ های معطر در واقع باعث افزایش جریان خون در پوست کف سر می شوند و امکان رسیدن خون و مواد غذایی را به ریشه موها فراهم می کنند و بدین ترتیب است که برای افزایش رشد مو توصیه می شود. رزماری علاوه بر این دارای خاصیت آنتی باکتریایی نیز هست که موها را تمیز و براق می سازد. تحقیقات نشان داده است که این گیاه در جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو ها و نیز درمان شوره و خشکی پوست کف سر مؤثر است. در ادامه سه راه برای استفاده درمانی از رزماری را معرفی خواهیم کرد .

رزماری دم کرده

برگ های گیاه را در ظرفی ریخته و با مقداری آب بگذارید بجوشد. پس از ۵ دقیقه دمنوش رزماری آماده است. این نوشیدنی خواص ضد باکتری قوی دارد که رشد قارچ ها و ایجاد شوره را متوقف می سازد. اگر محلول مدتی بیشتر بجوشد رنگ آن تیره تر خواهد شد و می توان آن را برای شست و شوی موها استفاده کرد. فراموش نکنید که پس از استفاده نباید موها را بشویید .

روغن رزماری

به جای خرید روغن رزماری آماده می توانید خودتان در خانه دست به کار شوید . برگ تازه رزماری را بخوبی له کنید تا عصاره آن در آید. سپس در یک بطری شیشه ای ریخته و آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. بطری را در جایی خشک و تاریک به مدت ۲تا ۴ هفته نگه دارید. حالا روغن رزماری آماده است. از این روغن برای درمان شوره، افزایش درخشندگی مو و به هنگام ماساژ Massage پوست سر استفاده کنید .

سرکه رزماری

رزماری تازه را له کرده و با سرکه سیب ترکیب کنید. آن را در ظرفی شیشه ای برای ۲ تا ۴ هفته نگه دارید. پس از شامپو زدن، یک چهارم لیوان سرکه رزماری را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و برای شستن مو ها استفاده کنید. پس از آن دیگر مو ها را نشویید. این کار موها را براق و نرم می کند .

اگر احساس می کنید مدتی است ریزش موهای تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه کنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به راحتی می توانید این شامپوی تقویت کننده را در منزل تهیه کنید. برای تهیه این شامپو به یک چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یک چهارم فنجان عصاره آلوورا و یک چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع شیری رنگی است که در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید .

شاید در وهله اول به نظرتان سخت بیاید که به جای استفاده از شامپو های صنعتی که کف می کنند از شامپویی استفاده کنید که کف تولید نمی کند اما کمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس کشیدن بدهد و با تحریک فولیکول های مو به رشد بهتر آنها کمک کند. برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی کف سرتان بریزید و به آرامی با کمک بند دوم انگشتان تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبکشی کنید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان