//
کدخبر: ۸۳۹۲۱ //

نوروز امسال ۲۰ هزار عمل جراحی در کشور انجام شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال پزشکان بیمارستان های دولتی و خصوصی حدود 20 هزار عمل جراحی را انجام دادند.

نوروز امسال 20 هزار عمل جراحی در کشور انجام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز (پنجشنبه) در بازدید از مرکز اورژانس تهران افزود: این تعداد عمل جراحی نشان می دهد پزشکان و متخصصان بویژه در بیمارستان های دولتی حضور فعال داشته اند.

وی ادامه داد: البته این مساله در بیمارستان های خصوصی کمرنگ تر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طولانی بودن تعطیلات نوروز را یکی از عوامل افزایش نارضایتی مردم از بخش درمان دانست و گفت: نوروز هر سال مردم در مورد دریافت خدمات درمانی بویژه در بیمارستان های خصوصی اعتراض دارند و راه صحیح برون رفت از این مشکل که گریبانگیر سایر سازمان های خدمات رسان کشور نیز شده، این است که درباره اصل این تعطیلات طولانی تصمیم گیری شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: با توجه به طول تعطیلات نوروزی، ظرفیت حضور پزشکان و متخصصان یک سوم دیگر زمان هاست اما خدمات رسانی پزشکی هیچگاه نباید متوقف شود.

** تشخیص 26 هزار مورد تخلف بهداشتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ایام نوروز فعالیت های نظارتی در زمینه بهداشت رستوران ها و اماکن بسیار چشمگیر بود؛ به گونه ای که بیش از 2 میلیون و 270 هزار بازدید صورت گرفت.

وی گفت: در بازدیدهای انجام شده از اماکن 26 هزار مورد تخلف تشخیص داده و هشت هزار پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شد.

** 130 هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی

قاضی زاده هاشمی گفت: در موضوع اورژانس پیش بیمارستانی بیش از 130 هزار ماموریت انجام شد که 24 درصد آنها مربوط به حوادث بین جاده ای بود.

به گفته وی، چهار هزار و 900 دستگاه آمبولانس، حدود 65 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 34 فروند بالگرد در بخش اورژانس کشور فعال است.

وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارها و توصیه های مسئولان و رسانه ها، تا این لحظه آمار تصادف و تلفات بین جاده ای نسبت به پارسال کاهش قابل ملاحظه ای نداشته و به طور تقریبی همانند آمار نوروز سال 1396 بوده است.

به گزارش ایرنا، هفتم فروردین ماه جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد میزان حوادث و تلفات جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته اما در عین حال، هر 58 دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان باخته است.

به گفته وی، بی توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز سه علت مهم حوادث جاده ای است و حدود 70 درصد تصادف های منجر به فوت از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ناشی می شود.

امروز نیز معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بجز مسائل فنی، به طور تقریبی در همه تصادف ها بی توجهی و فقدان تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تاثیر داشته، بنابراین سهم عوامل روانی در بروز این حوادث بیش از 60 درصد است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان