//
کدخبر: ۷۵۱۷۱ //

هرکس غذایش را با چه چیزی شروع کند، بهتر است

شرط خوردن سه چیز است؛ حرکت بدنی پیش از غذا، تعدیل مقدار غذا و ترک هرگونه تحرک پس از آن است.

 هرکس غذایش را با چه چیزی شروع کند، بهتر است
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی دچار ضعف هضم هستند و دستگاه گوارش آنها ضعیف است بهتر است در ابتدای غذا خوردن با مواد غذایی که شکم را روان می‌کنند، شروع کنند.همچنین افرادی که شکم روان دارند، بهتر است با غذاهایی شروع کنند که شکم را قبض یا بگیرد. مصرف غذا باید به اعتدال باشد و سعی شود که غذا از جنس غذای دوائیه نباشد مثل بقولات مانند انواع حبوبات یا سیر نباشد چرا که سیر خون را می‌سوزاند و خون غلیظ تولید می‌کند.

 

مقدار غذا زیاد نباشد و افراد پر خوری نکنند که باعث فساد غذا در معده و تولید بادهای سمی در بدن می‌کند همچنین میزان غذا کم نباشد که باعث ضعف و لاغری شود. اگر غذایی یک وعده را نمی تواند براحتی هضم کرد باید دفعات غذا خوردن خود را افزایش داد و مقدار غذای هر وعده را کاهش دهد و زمانی که هنوز اشتها به مصرف غذا وجود دارد افراد دست از خوردن بکشند. جویدن کامل غذا و سپس بلع آن از مهم ترین مسائلی است که هنگام غذا خوردن باید رعایت کرد همچنین از نوشیدن مداوم آب میان صرف غذا باید اجتناب شود.

 

بهترین وقت صرف غذا در ایام گرم سال صبح و عصر است و در زمستان به هنگام ظهر است و بهتر است خوردن در معتدل ترین ساعات روز باشد اگر زمستان بود در پایان وقت و اگر تابستان بود در خنک ترین زمان همچنین طبیعت غذاهای زمستانی نباید سرد و در تابستان نیز نباید گرم باشد.

 

افراد باید پس از صرف غذا استراحتی متناسب با وضعیت خود داشته باشند و نباید دست به فعالیت و حرکات بدنی بزنند و چرا که عامل هضم غذا در معده حرارت است و استراحت و سکون کمک می‌کند تا حرارت در معده متمرکز شده و فرآیند هضم را سرعت بخشد البته فعالیتی مثل قدم زدن برای جاگیری غذا در معده هم توصیه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان