//
کدخبر: ۷۴۴۰۷ //

آشنایی با «کاربردهای لیزر در درمان بیماری ها» در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 4» (The Hidden Sun: Nuclear Medicine IV) به معرفی کاربردهای لیزر در درمان انواع بیماری ها می پردازد.

آشنایی با «کاربردهای لیزر در درمان بیماری ها» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند چهارمین قسمت از سری برنامه های «پزشکی هسته ای» و چهاردهمین قسمت از مجموعه مستند 26 قسمتی «آفتاب نهان» است که به تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی عزیز اسماعیلی در شبکه سحر تولید شده است.

مخاطبان همراه با مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 4» راهی مرکز تحقیقات لیزر شده و ضمن آشنایی با تاریخچه تاسیس این مرکز، اطلاعاتی در مورد کاربردهای مختلف لیزر در درمان بیماری ها کسب می کنند.

در این مستند، کاربرد لیزر در درمان سرطان پوست به طور کامل بیان می شود و مجری برنامه در این خصوص به اشعه های مضر موجود در نور خورشید اشاره می کند و با متخصصان پوست گفت و گوهایی انجام می دهد.

در ادامه مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 4»، راهی انستیتو پاستور کرج شده و با برخی دیگر از دستاوردهای دارویی هسته ای این مرکز آشنا می شویم که از مهم ترین آنها می توان به واکسن «هپاتیت ب» که به کمک سانتریفیوژ خاص و به همت دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است، اشاره کرد.

مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 4» چهارشنبه 18 بهمن ماه ساعت 07:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان