//
کدخبر: ۷۳۴۰۴ //

خطرات جدی رژیم کربوهیدرات در طول بارداری برای جنین

محققان دریافتند پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات در طول بارداری ریسک داشتن نوزادی با نقایص جدی مادرزادی را افزایش می دهد.

خطرات جدی رژیم کربوهیدرات در طول بارداری برای جنین
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعه محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان می دهد در مقایسه با زنان بارداری که مصرف کربوهیدرات شان را محدود نکردند، زنان دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات ۳۰ درصد بیشتر با خطر تولد نوزاد دچار نقایص لوله عصبی مواجه هستند.

 

به گفته محققان، این نقص مادرزادی می تواند موجب مرگ یا معلولیت در تمام عمر شود.

 

تانیا دزروزیرز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حال حاضر می دانیم که رژیم غذایی مادر قبل و در طول اوایل بارداری نقش مهمی در رشد جنین دارد. نکته جدید در این مطالعه این است که مصرف کربوهیدرات کم می تواند خطر تولد نوزاد مبتلا به نقص مادرزادی لوله عصبی را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.»

 

وی در ادامه توضیح می دهد: «این مسئله نگران کننده است چراکه رژیم غذایی کربوهیدرات نسبتا متداول است.»

 

مصرف ماده مغذی اسیدفولیک (ویتامین B۹) به خاطر کاهش ریسک نقایص لوله عصبی معروف است. این مطالعه نشان می دهد که مصرف رژیمی اسید فولیک در بین زنان باردار دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا فاقد کربوهیدرات کمتر از نصف است.

 

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، تمام زنانی که قصد بارداری دارند باید قبل و در طول بارداری روزانه مولتی ویتامین حاوی حداقل ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف نمایند.

 

به گفته محققان، بهترین منابع غذایی حاوی اسیدفولیک شامل سبزیجات پربرگ سبز نظیر اسفناج، مرکبات نظیر آب پرتقال، حبوبات، برنج، جودوسر و پاستا هستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان