//
کدخبر: ۶۸۸۸۸ //

روش‌هایی فوق‌العاده برای جرم گیری دندان در خانه و بدون هزینه‌های اضافی!

یکی از ملاک های زیبایی صورت داشتن دندان های سفید و بدون جرم است. متاسفانه بر روی دندان های انسان به علت عدم رسیدگی مناسب و مسواک نزدن صحیح جرم هایی تشکیل می شود که به مرور به رنگ نارنجی و قهوه ای درآمده و زیبایی دندان ها را از بین می برد بنابراین همه نیاز به جرم گیری دندان خواهیم داشت. جرم دندان در حقیقت جرم تجمع محکم و سخت شده پلاکهای میکروبی است که به دندانها چسبیده‌اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی‌شوند. هدف از مسواک زدن حذف لایه میکروبی فوق (پلاک میکروبی) است.

روش‌هایی فوق‌العاده برای جرم گیری دندان در خانه و بدون هزینه‌های اضافی!
به گزارش فرتاک نیوز،

پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دندان می‌شود، بلکه فعالیت میکروب های موجود در آن باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در ناحیه لثه (ژنژیویت) نیز خواهد شد. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاکهای میکروبی کاملاً حذف نمی‌شوند و به تدریج بر ضخامت آنها افزوده می‌شود. پلاکهای میکروبی ضخیم شده، تحت تأثیر کلسیم بزاقی می‌توانند به مواد معدنی موجود در دندان اتصال شیمیایی پیدا کنند. این فرایند منجر به تشکیل جرم می‌شود. یعنی یک جسم سخت غیر از دندان در کنار دندان تشکیل می‌شود که از طریق کلسیم بزاقی، اتصال ضعیفی به دندان پیدا می‌کند.

 

اتصال به دندان در حدی قوی نیست که نتوان آن را توسط ابزار دندانپزشکی جدا کرد، اما آن قدر قوی هست که با مسواک زدن و یا شستشو قابل پاک شدن نباشد. هر چند که این پلاک های میکروبی بی رنگ هستند اما جرم دندان تجمع مواد معدنی است که به راحتی در نزدیک خط لثه قابل مشاهده است. شایع‌ترین نوع جرم لثه یک نوار زرد و یا قهوه ای بر روی دندان و یا خط لثه است.

 

افراد سیگاری و افرادی که چای و قهوه زیاد می نوشند بیشتر از سایرین دندان‌هایشان جرم می گیرد و جرم گیری دندان برایشان مهم تر است.

 

چگونه از تشکیل جرم دندان جلوگیری کنیم؟

 

قبل از این که به راه های از بین بردن جرم لثه بپردازیم بهتر است راه های جلوگیری از تشکیل آن را بدانیم.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!

 

مسواک زدن نامنظم:

دوبار مسواک زدن در طول روز می تواند کمک زیادی به از بین بردن پلاک های میکروبی از روی دندان کند.

 

رژیم غذایی نادرست:

مثل همیشه و در همه مواردی که صحبت از سلامتی بدن است، رژیم غذایی جایگاه ویژه ای دارد. رژیم های غذایی سرشار از مواد قندی یک فاکتور اصلی برای نابودی دندان هاست. مصرف میوه و سبزیجات مخصوصا خیار، هویج و سیب یک راه عالی برای جلوگیری از تشکیل باکتری ها بر روی دندان ها است.

 

عدم استفاده از نخ دندان:

مسواک نمی تواند تمام قسمت های دندان ها را تمیز کند. بنابراین باید از نخ دندان برای تمیز کردن این محل ها استفاده کرد.

 

عدم مراجعه به دندانپزشک:

اگر تمام نکات بهداشتی را در مورد دندان هایتان رعایت کنید ولی حداقل سالی یکبار برای جرم گیری دندان به دندانپزشک مراجعه نکنید، غیر ممکن است که از شر همه پلاک های دندان هایتان خلاص شوید! به طور کل رسیدگی و شستشوی منظم دندان ها راهی برای جلوگیری از تشکیل جرم روی دندان است. پلاک ها ۴ الی ۱۲ ساعت بعد از مسواک زدن شروع به تشکیل شدن می کنند و اولین قدم برای عدم تشکیل آن ها مسواک کردن دندان ها حداقل دو بار در روز است.

 

استفاده از مسواک و نخ دندان به طور منظم به همراه چند داروی گیاهی خانگی می تواند از تجمع پلاک و ایجاد جرم دندان جلوگیری کند و دندان هایی سفید و زیبا و سالم را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

درمان های خانگی برای جرم گیری دندان

سرکه سیب

این بار از خاصیت سرکه سیب بر روی دندان ها خواهیم گفت. مسواک تان را با سرکه سیب خیس کنید و به صورت معمولی دندان هایتان را مانند همیشه مسواک کنید.

این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته انجام دهید. فقط مراقب باشید که سرکه به مدت طولانی روی دندان نماند!

 

میوه های قرمز

شما می توانید با استفاده از میوه های قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی و توت فرنگی دندان های تان را سفید کنید. آب این میوه ها را ۵ دقیقه در دهان تان نگاه دارید و طوری دردهان بگردانید تا به همه دندان ها برسد. بعد از ۵ دقیقه دهان تان را با آب گرم و جوش شیرین بشویید تا دندان های تان براق شوند.

 

شما صاحب یک لبخند طلایی هستید! همچنین می توانید از فلفل قرمز، انواع توت ها، لیمو و پرتقال نیز استفاده کنید.

 

جوش شیرین

کمی جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و به جای خمیر دندان از آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از این مواد می توانید یک دهانشویه عالی و طبیعی برای حذف پلاک های دندان تهیه کنید:

۱/۲ فنجان آب

۲ قاشق چای خوری جوش شیرین

۲ قطره از اسانس درخت چای (روغن تی تری)

۲ قطره از عرق نعناع

این مخلوط را در ظرف شیشه ای در بسته نگه داری کنید و روزی ۱ الی ۲ بار از آن استفاده کنید. این دهانشویه جادویی کار خود را به خوبی بلد است!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نت نوشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۸۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان