//
کدخبر: ۵۴۷۳۴ //

چطور با پیاده‌روی لاغر شوید؟

پیاده راه رفتن هم مثل سایر کارها باید با دقت و درست انجام شود. اینکه ما فکر کنیم همین راه رفتن ساده می‌تواند دو سه روزه شکم ما را لاغر و اندام را مناسب کند باور غلطی است.

چطور با پیاده‌روی لاغر شوید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 اضافه وزن و بزرگ شدن شکم یکی از مشکلات قرن جدید است. تغییرات غذایی، افزودنی‌ها، فست فودها و امثال این خوراکی‌ها در کنار بی تحرکی و ایجاد مشاغلی که با مدتها نشستن انجام می‌شود همه به این موضوع دامن زده است. برای رهایی از این چاقی مزمن راه‌های پیشنهادی زیادی هست اما شاید ساده‌ترین و بی‌دردسرترین آنها راه رفتن یا پیاده‌روی باشد. اگر بتوانید برنامه‌ریزی کنید و روزی نیم ساعت راه بروید حتماً تأثیر آن را خواهید دید. پیاده‌روی احتمالاً بهترین ورزش برای کاهش دائمی وزن است.

 

پیاده‌روی صحیح

پیاده راه رفتن هم مثل سایر کارها باید با دقت و درست انجام شود. اینکه ما فکر کنیم همین راه رفتن ساده می‌تواند دو سه روزه شکم ما را لاغر و اندام را مناسب کند باور غلطی است. برای شروع یک پیاده‌روی خوب با یک میزان متناسب و نسبتاً کوتاه، شروع کنید، برای مثال ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط راه بروید.

 

برای رهایی از این چاقی مزمن راه‌های پیشنهادی زیادی هست

پیاده‌روی یک ورزش است پس باید قواعد ورزش را در آن اجرا کنید. پیاده‌روی باید شامل سه بخش باشد: گرم کردن، طی کردن مسافت مورد نظر و خنک کردن بدن. برای گرم شدن، پنج دقیقه اول را با سرعت کم، در حدود نصف سرعت عادی خودتان راه بروید. چند لحظه بایستید و حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید تمرکز حرکاتتان روی مچ پا، ران‌ها و پشت ساق پا باشد. این کار موجب نرمی و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌هایتان می‌شود؛ اما به شرطی که حتماً قبل از آن بدنتان را گرم کرده باشید.

 

کشش‌ها باید آرام و با مکث باشد و فشار بیش از حد بر ماهیچه‌ها وارد نکند. بعد از آن با سرعت عادی شروع به راه رفتن کنید. سرعت و مسافت پیاده‌روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدنتان باشد. هرگز از حد تعادل خارج نشوید. وقتی توانستید بدون تنگی نفس هنگام راه رفتن گفتگو کنید، یعنی سرعت مناسبی دارید. شانه‌ها را عقب نگه دارید و عضلات خود را آزاد کنید. دست‌ها را آزادانه در کنارتان تاب دهید. قدم‌های خود را به صورت پاشنه – پنجه بردارید.

 

سرعت و مسافت پیاده‌روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدنتان باشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان