//
کدخبر: ۴۵۳۷۹۱ //

خوابیدن زیر نور آفتاب میل جنسی را افزایش می‌دهد!

یک تحقیق جدید نشان داده است که خوابیدن زیر اشعه خورشید نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بلکه بر هورمون‌های شادی و سروتونین و دوپامین نیز تأثیر می‌گذارد و همچنین میل جنسی را افزایش می‌دهد.

خوابیدن زیر نور آفتاب میل جنسی را افزایش می‌دهد!

در حالی که خوابیدن زیر اشعه آفتاب در فصل تابستان کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می‌دهد، تحقیقات جدید نشان داده‌اند که احساس افزایش میل جنسی نیز تصادفی نیست، و اینکه خورشید ترشح "هورمون شادی" سروتونین و دوپامین را تحریک می‌کند که هر دو با احساس خوب، لذت، جریان خون و انرژی مرتبط هستند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده انجام شده و نتایج آن در هافینگتن پست منتشر شده است، زمان اضافی که افراد برای دریافت ویتامین "د" از نور خورشید صرف می‌کنند "افزایش خوب و ضروری برای کمک به تقویت نعوظ و افزایش رضایت جنسی" است.

علاوه بر این، منبع همان می‌گوید که "تعرق افزایش یافته در فصول گرم نقش اضافی در افزایش میل جنسی ایفا می‌کند، بنابراین موازی با آن جذابیت نیز افزایش می‌یابد".

مطالعه دریافت که تعداد زوج‌هایی که برای تقویت یا بهبود زندگی جنسی خود به مشاوران روانی مراجعه می‌کنند، در طول تابستان 21 درصد کاهش می‌یابد. گمان می‌رود این به دلیل آب و هوایی باشد که به نظر می‌رسد برخی از مشکلات جنسی را حل می‌کند.

در همین حال، گزارش می‌گوید که میل جنسی شامل جزئیات زیادی از جمله افکار، ترجیحات، خلق و خو و وضعیت روحی است، و خستگی و افسردگی در مقابل موجب کاهش این میل می‌شوند.

یک مطالعه منتشر شده در پلتفرم "PubMed" نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیداری و انرژی انسان‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین فعالیت جنسی آنها را تقویت می‌کند. منبع همچنین اشاره می‌کند که برعکس، در فصل زمستان، شور و شوق داشتن رابطه جنسی به دلیل کاهش شدت خورشید و کاهش تولید سروتونین که با مالاتونین جایگزین می‌شود - هورمونی که میل جنسی را سرکوب می‌کند و موجب احساس سستی شدید برای انجام فعالیت‌های زیاد در اثر آب و هوای سرد می‌شود - کاهش می‌یابد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان