//
کدخبر: ۴۵۰۴۱ //

علائمی که نشان می دهد مشکل قلبی دارید

فدراسیون جهانی قلب اعلام کرده است که شیوه زندگی بی حرکت و عدم ورزش کردن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

علائمی که نشان می دهد  مشکل قلبی دارید
به گزارش فرتاک نیوز،

سبک زندگی کم تحرک و ماشینی ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند که در معرض حملات قلبی هستند به فعالیت های سنگین می پردازند چرا که از علائم مشکلات قلبی که خودشان را به هر طریقی به آن ها نشان می دهد نا آگاه هستند!

 

مصرف سیگار، مصرف غذاهای پرچرب، چاقی و همچنین سابقه خانوادگی از علت های رایج مشکلات قلبی می باشد. کاهش این عوامل تا حد زیادی شانس حملات قلبی یا حتی سکته مغزی را کاهش خواهد داد.

 

ورزش‌های سبک همانند ایروبیک، پیاده روی سبک که از افزایش وزن جلوگیری می کنند نیز می توانند تحرک روزانه را تامین کرده و از تجمع چربی های اشباع شده جلوگیری به عمل آورند.

 

هرچند که گاهی ممکن است ورزش در افرادی که مبتلا به اختلالات قلبی هستند سبب حملات قلبی شود ولی در صورتی که ورزش مناسب، طبق تجویز پزشک باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

مسئله مهم این است که بیماران قلبی از نحوه ورزش و میزان فعالیت جسمی خود آگاهی کافی داشته باشند و به خوبی بدانند که در طول فعالیت های خود چگونه تحرک بدن‌شان را کنترل کنند تا دچار حملات قلبی نشوند.

 

ورزش برای پیشگیری از بیماری های قلبی امری حیاتی محسوب می شود. اما افراد بیمار می بایست اقدامات احتیاطی را حتما در نظر بگیرند.

 

قبل از اقدام به برنامه های ورزشی این نکات را می بایست در نظر داشت :

از اینکه چه بیماری قلبی و به چند بیماری قلبی مبتلا هستید کاملا آگاه باشید.

اگر اخیرا حمله قلبی داشته اید این موضوع را در ورزش کردن خود حتما در نظر داشته باشید.

 

با در نظر گرفتن این عوامل می توانید ورزش کردن را شروع کنید. البته باید بدانید که همه ورزش‌ها برای بیماران قلبی مناسب نیستند.

 

حتما قبل از اقدام به ورزش کردن در مورد برنامه ورزشی خود با پزشکتان مشورت کنید چرا که ممکن است لازم باشد تمرینات خود را تحت نظارت پزشک شروع کنید.

 

علائم مشکلات قلبی

بر خلاف همه احتیاط هایی که در نظر می گیرید پیش بینی مشکلاتی که ممکن است در طول تمرینات رخ دهد را هم در نظر داشته باشید. برای حفظ ایمنی خود با علائمی که ممکن است برای سلامتی مضر باشد آشنا شوید.

 

اگر شما قبلا یک حمله قلبی داشته‌اید احتمال اینکه این اتفاق مجدد رخ دهد نیز هست، پس در صورت بروز هر گونه ناراحتی و اختلال بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

بسیاری از اختلالات و حملات قلبی از درد های قفسه سینه شروع می شود. احساس ناراحتی هر چند کم و فشار در ناحیه قفسه سینه که معمولا از مرکز سینه شروع می شود و در حدود چند دقیقه ادامه پیدا می کند سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

تنگی نفس

یک تنفس غیر معمول از علائم مشکلات قلبی می باشد. این تنگی نفس قبل از درد سینه رخ می دهد یا حتی ممکن است درد قفسه سینه اصلا ایجاد نشود ولی تنگی نفس مشاهده شود.

 

سرگیجه

همان طور که در طی فعالیت بدن ممکن است خستگی برای شما ایجاد شود ممکن است دچار سرگیجه شوید. هرگز سرگیجه در حین ورزش را نادیده نگیرید این علامت یکی از رایج‌ترین علائم پیدایش حملات قلبی می باشد.

 

اختلالات ریتم قلب

ضربان قلب شما نشان دهنده سلامت قلب است. مشکلات مربوط به قلب از نامرتبی ضربان قلب شروع می شود.

در صورتی که قلب سالم باشد ضربانی مرتب و سالم خواهد داشت. ضربان قلب نامرتب حین ورزش و یا تمرین را جدی بگیرید.

 

ناراحتی در سایر قسمتهای بدن

علائم مشکلات قلبی

علاوه بر علائم مشکلات قلبی نام برده ناحیه های دیگر بدن نیز می تواند دچار مشکلات و اختلالاتی شوند که علائم بروز یک حمله قلبی می باشد.

درد یا فشار بازوها، درد پشت گردن، فشار در ناحیه فک، درد های ناگهانی و شدید معده هم می تواند نشانه بروز حملات قلبی در حین فعالیت های سنگین باشد.

 

تعریق زیاد

اگر چه عرق کردن در حین ورزش یک امر طبیعی به شمار می رود ولی اگر عرق کردن به صورت سرد و همراه با تهوع باشد نشان دهنده یک مشکل است.

بیشتر افرادی که حملات قلبی را تجربه کرده‌اند، عرق سرد همراه با تهوع را قبل از حمله قلبی داشته اند.

 

تماس با اورژانس

اگر یک یا چندی از این حالات را داشتید و احتمال یک حمله قلبی دادید حتما فورا با اورژانس تماس بگیرید. از ادامه فعالیت های ورزش خودداری کرده و از کمک های پزشکی استفاده کنید.

 

افراد بسیاری هر ساله از حملات قلبی جان می سپارند. ورزش کردن به صورت صحیح می تواند پیشرفت بیماری قلبی را کاهش داده و قلب را به سمت سلامتی هدایت کند.

 

با در نظر گرفتن بیماری قلبی و نشانه های حملات طبق نظر پزشک به ورزشهای سبک و مناسب بدن بپردازید.

 

منبع: وکیل ملت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان