//
کدخبر: ۴۴۸۹۴۲ //

چند توصیه مهم هنگام کفش خریدن برای کودکان

خرید کفش های مدرسه باید بیشتر متناسب باشد تا ظاهر مناسب – اما با کمی دقت می توانید این دو را با هم ترکیب کنید.

چند توصیه مهم هنگام کفش خریدن برای کودکان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از هلث دی به گفته متخصصان ارتوپد نیویورک، کفش ها نقش مهمی در عملکرد پاهای کودکان دارند و باید با دقت انتخاب شوند.

دکتر جان بلانکو، جراح ارتوپد اطفال می گوید:« "وقتی والدین کودکان خود را با شکایت از پا درد پیش من می آورند، اولین کاری که من انجام می دهم این است که در مورد کفش هایشان از آنها سوال می کنم. مشکل اغلب کفش های نامناسب است.»

بلانکو گفت: «کفش‌ها ارتباط زیادی با عملکرد روزانه پاها، به‌ویژه در حین فعالیت‌های ورزشی دارند.بایدکفش از نظر طول و عرض مناسب باشد. قوس مناسبی داشته باشد و حتما کفشی تهیه کنید که از مواد محکم ساخته شده باشد.»

بلانکو می‌گوید: «اگر می‌توانستیم مطمئن شویم که کفش‌ها اندازه مناسبی دارند و به‌طور مناسب بسته شده‌اند، احتمالاً 80 درصد از مشکلات اساسی پا را که در بچه‌ها می‌بینیم، حل کرده ایم».

بلانکو گفت:« خرید کفش در یک فروشگاه تخصصی می تواند مفید باشد زیرا کارکنان آنجا می توانند پا را اندازه گیری کنند و به انتخاب بهترین نوع کفش برای پای کودک کمک کنند.البته این بدان معنا نیست که کفش ها باید قیمت بالایی داشته باشند.»

بلانکو گفت: «قیمت کفش هیچ ربطی به کیفیت آن ندارد. من همیشه بچه‌ها را با کفش‌هایی می‌بینم که ممکن است از بیرون شیک به نظر برسند، اما شما به داخل نگاه می‌کنید و می‌بینید که آنها از سلامت پای او پشتیبانی نمی‌کنند.»

فیزیوتراپ جوزف مولونی، مدیر برنامه ورزشکاران جوان در HSS توصیه می کند کفشی با کیفیت خوب از یک برند شناخته شده تهیه کنید. این به معنای یک برند لوکس نیست، اما یک کفش با نام تجاری معتبر معمولاً از مواد باکیفیت ساخته می شود.

مولونی پیشنهاد می‌کند :« بفهمید کدام برند برای کودکتان مناسب‌تر است. هر شرکتی در طراحی کفش از قالب مخصوص پا استفاده می کند. کودک شما ممکن است به یک پاشنه باریکتر، یک پنجه پهن تر یا یک قوس بلندتر نیاز داشته باشد. امتحان کردن مارک های مختلف می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برایش مناسب تر است.

کفش های مناسب باید راحت و در عین حال بدون فاصله بین پای کودک شما و داخل کفش باشند. با این حال، کفش نباید آنقدر تنگ باشد که پا را در نقاط خاصی فشار دهد. هنگام راه رفتن کفش نباید از پا خارج شود. همیشه از بچه‌هایتان بخواهید که بند کفش‌هایشان را ببندند، نه اینکه فقط پایشان را داخل کفش‌هایی که قبلاً بسته‌اند قرار دهند.

بلانکو می‌گوید: «یک کفش گشاد می‌تواند فرد را در صورت ورزش کردن بیشتر در معرض آسیب قرار دهد. هنگام در نظر گرفتن کفش های نرم و انعطاف پذیر که پا می تواند در آن ها را بپیچد یا چرخانده شود احتیاط کنید.

اگر پسر یا دختر شما ورزش می کند، کفشی را انتخاب کنید که مخصوص آن فعالیت باشد. به عنوان مثال، کفش های دویدن برای دیگر ورزش ها مناسب نیستند.

بلانکو گفت: "مشکل اصلی که من می بینم این است که مردم کفش های خود را تا اخری که میتوانند می پوشند در صورتیکه بند کفش ها پاره شده است، پنجه آنها از کناره کفش پاره می شود، زیره کفش فرسوده شده است، اما آنها فقط به خاطر اینکه آن کفش را دوست دارند به پوشیدنش ادامه میدهند.

زمانی که کفش‌ها فرسوده شدند، آن‌ها را کنار بگذارید، زیرا دیگر مناسب نیستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان