//
کدخبر: ۴۴۵۲۵۰ //

این میوه‌های خشک قند خون را به اوج می‌رسانند

میوه‌های خشک از جمله مواد موجود در آجیل‌های ایرانی و آجیل‌ بسیاری از کشورهای آسیایی هستند اغلب جایگزین مناسبی برای مصرف قند با چای هستند که بیماران دیابتی هم توصیه می‌شود، اما همه میوه‌های خشک برای آنها مناسب نیست. شیرینی زیاد برخی از این میوه‌ها می‌تواند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون شود.


این میوه‌های خشک قند خون را به اوج می‌رسانند
به گزارش فرتاک نیوز،

اگربا سطح قند خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، باید با قدری تامل این مطلب را بخوانید. از زمان‌های قدیم، به ما در مورد فواید بی‌شمار مصرف میوه‌های خشک برای سلامتی گفته شده است، اما اگر بدانید هر میوه خشکی برای سلامتی مفید نیست، شگفت‌زده خواهید شد. به خصوص اگر مبتلا به دیابت باشید. در این مطلب به پنج میوه خشک اشاره شده که اگر دیابتی هستید باید به هر قیمتی از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

چرا احتیاط؟

افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید به دلیل محتوای قند زیاد میوه‌های خشک در زمان خوردن آن‌ها احتیاط کنند. قند زیاد موجود در برخی از این میوه‌ها می‌تواند منجر به افزایش ناگهانی سطح قند خون شود.

کشمش

کشمش سرشار از قندهای طبیعی به ویژه فروکتوز است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود. کشمش دارای شاخص گلیسمی بالایی است که اغلب از ۶۴ تا ۱۰۰ متغیر است. شاخص گلیسمی یا به اختصار (GI)، یک شاخص رتبه‌بندی است که خانواده کربوهیدرات‌ها را بر اساس مقدار قند خون در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ رتبه‌بندی می‌کند. به بیان ساده‌تر، شاخص گلیسمی برای اندازه‌گیری مقدار قند خون غذاهای خاص استفاده می‌شود.

خرما

خرما سرشار از قندهای طبیعی است و دارای شاخص گلیسمی بالایی است که منجر به افزایش سریع سطح گلوکز خون می‌شود. شاخص گلیسمی خرما معمولا بالا است و از ۴۶ تا ۷۵ یا بیشتر متغیر است.

آناناس خشک

مانند انبه خشک، آناناس خشک اغلب حاوی قندهای اضافه شده است که منجر به افزایش محتوای قند و تأثیر بالقوه بر سطح قند خون می‌شود. شاخص گلیسمی آناناس خشک می تواند متفاوت باشد، اما تمایل به متوسط تا زیاد دارد.

انبه خشک

انبه خشک اغلب حاوی قندهای افزوده شده و کربوهیدرات بالا است که به افزایش بالقوه قند خون کمک می کند. شاخص گلیسمی انبه خشک می تواند متفاوت باشد اما معمولا از متوسط تا زیاد است.

کرن بری‌های شیرین

کرن بری‌های شیرین شده حاوی قندهای افزوده و کربوهیدرات بالا هستند که اثرات بالقوه بر سطح گلوکز خون می‌‍‌گذارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان