//
کدخبر: ۴۲۹۴۹۹ //

از شر سرماخوردگی و آنفولانزا خلاص شوید؛ با این سبزی‌ها سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

سرماخوردگی در فصل سرد یکی از جدی‌ترین مشکلات بوده و بهترین روش برای مقابله با این مشکل تغذیه سالم است.

از شر سرماخوردگی و آنفولانزا خلاص شوید؛ با این سبزی‌ها سیستم ایمنی خود را تقویت کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

سرماخوردگی در فصل سرد یکی از جدی‌ترین مشکلات بوده و بهترین روش برای مقابله با این مشکل تغذیه سالم است.

برخی  از سبزی‌ها در درمان سرماخوردگی موثر است. از این رو با افزودن آن به برنامه غذایی روزانه تان، می‌توانید با سرماخوردگی مقابله کنید. این سبزی‌ها نه تنها موادمغذی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند، بلکه در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر است و علاوه بر آن، از ایجاد اختلالات مربوط به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند.

کاهو با تقویت سیستم ایمنی بدن، روند بهبود سرماخوردگی را سرعت می‌بخشد.

کلم پیچ منبع عالی ویتامین‌های C، A و K است. کلسیم موجود در آن با سرماخوردگی مقابله می‌کند.

کلم برگ  غنی از ویتامین C است.

کلم بروکلی منبع عالی ویتامین A، C، پتاسیم و فولات است و روند بهبود سرماخوردگی را سرعت می‌دهد.

اسفناج سرشار از ویتامین A و C و فولات است؛ بنابراین اگر سرماخوردگی شدیدی دارید، تا زمان بهبود، اسفناج را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

خواص و مزایای کاهو چیست؟

کاهو حاوی آنتی اکسیدان های مانند ویتامین C و سایر مواد مغذی مانند ویتامین A و K و پتاسیم است. این سبزی، سبز برگ دار به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن مانند دیابت و سرطان کمک می کند. هر چه کاهو تیره‌تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری است. با این وجود، در ادامه خواص مصرف کاهو برای سلامت، درمان و تناسب اندام بررسی خواهیم کرد؛

1. کاهو برای مبارزه با التهاب

برخی از پروتئین های موجود در کاهو مانند لیپواکسیژناز کمک می کنند تا التهاب کنترل شوند. در یک مطالعه ایرانی ثابت شده است که کاهو در طب سنتی برای کاهش التهاب و درد در استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس انجمن بنیاد آرتروز، سبزیجاتی مانند کاهو که سرشار از ویتامین K هستند به طور چشمگیری باعث کاهش التهاب می شوند. شما می توانید معمولا دو فنجان از آب کاهو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

سایر سبزیجاتی که حاوی ویتامین K هستند، عبارتند از کلم، کلم بروکلی و اسفناج.

2. کاهو برای کمک به کاهش وزن

کاهو می تواند یک غذای اصلی برای کاهش وزن باشد. زیرا یک عدد کاهو فقط 5 کالری دارد. علاوه بر این کاهو کمک می کند تا ریز مغذی هایی که به سختی در رژیم های غذایی کم کالری یافت می شوند، به دست آید. همچنین حاوی 95% آب و 1 گرم فیبر است. فیبر باعث می شود که احساس پر و سیر بودن کنید و جلوی اشتهای شما را می گیرد.

کاهو همچنین بسیار کم چربی است، از این رو برای کاهش وزن بسیار مناسب می باشد. اضافه کردن یک برگ از کاهوی رومی به ناهار، می تواند یک ایده ی بسیار عالی باشد.

3. کاهو برای بهبود سلامت مغز

از جمله بیماری هایی که به واسطه کاهش سلامت مغز به وجود می آید، آلزایمر و افسردگی است. مطالعات زیادی در مورد خواص کاهو صورت گرفته است که نشان می دهند، مصرف آب کاهو به افزایش روابط میان رشته های عصبی در مغز کمک کند. این کار باعث خواهد شد که میزان احتمال بروز آلزایمر به شدت کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کاهو نیترات کافی در خود دارد که باعث کاهش احتمال بروز بیماری های ناشی از افزایش سن می گردد. همچنین امگا 3، ترکیبی اساسی برای مبارزه با افسردگی و کاهش استرس در زندگی روزانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان