//
کدخبر: ۳۸۱۶۵۱ //

نحوه استفاده از روغن‌ها برای مقابله با آنفولانزا

در بیشتر موارد ابتلا به آنفولانزا به معنای افزایش خودمراقبتی است زیرا منتظر هستید تا عفونت روند خود را طی کند. یکی از روش های موثر در مراقبت از خود استفاده از روغن های اساسی به عنوان استفاده موضعی یا آروماتراپی است.

نحوه استفاده از روغن‌ها برای مقابله با آنفولانزا
به گزارش فرتاک نیوز،

در بیشتر موارد ابتلا به آنفولانزا به معنای افزایش خودمراقبتی است زیرا منتظر هستید تا عفونت روند خود را طی کند. یکی از روش های موثر در مراقبت از خود استفاده از روغن‌های اساسی به عنوان استفاده موضعی یا آروماتراپی است.

این روغن‌های کاملا معطر می‌توانند به شما در تسکین علائم آنفلوآنزا  به  ویژه پاکسازی مجرای بینی و کاهش سردرد کمک کنند. برخی از روغن‌ها حتی فواید ضدویروسی برای کمک به درمان عفونت‌ها و کاهش تب دارند. به گزارش هلث لاین، برای یادگیری نحوه استفاده از این روغن ها برای مقابله با آنفولانزا به خواندن مطلب ادامه دهید.

نحوه استفاده از روغن های اساسی برای مقابله با آنفولانزا

استنشاق مفیدترین راه استفاده از روغن‌های اساسی برای مقابله با آنفولانزا است. روغن های اساسی را می‌توانید با استشمام مستقیم بطری یا افزودن چند قطره روغن به یک پنبه یا دستمال را استشمام کنید.

این روش ضمن کمک به پاکسازی مجاری بینی باعث بهبود تنفس شما می‌شود، همچنین روغن‌ها ممکن است به شما در بهتر خوابیدن کمک کنند. علاوه بر این، می‌توانید چند قطره روغن اساسی به این موارد نیز اضافه کنید:

پخش کننده برای تمیز کردن هوا

در یک روغن حامل رقیق شده و به آب گرم دستگاه بخور اضافه کنید

یک روغن حامل برای ماساژ دادن سر، گردن یا پا

یک کاسه بزرگ آب گرم برای استنشاق بخار

کمپرس گرم یا سرد

فواید روغن های اساسی

فواید روغن های اساسی به کاربرد و نوع روغن بستگی دارد. به عنوان مثال، اثرات منتول و خنک کنندگی روغن نعناع ممکن است در مالش قفسه سینه بهتر از یک پخش کننده باشد. برای استفاده موضعی حتما روغن را قبل از استفاده روی پوست خود رقیق کنید. برای هر چند قطره روغن اساسی می توانید از یک اونس روغن حامل مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

مزایای روغن

لیمو: مجاری بینی را پاکسازی کرده و امکان تنفس مداوم را فراهم می کند

اسطوخودوس: استرس، خستگی، افسردگی و سردرد را برطرف می کند

نعناع: سرفه، سینوزیت و عفونت های گلو را کاهش می دهد

آویشن: دارای فعالیت ضدباکتری برای کمک به مبارزه با عفونت های تنفسی است

اکالیپتوس: ضمن کاهش تب با ویروس ها مبارزه می کند

روغن درخت چای: باکتری ها را مهار کرده و با عفونت ها مقابله می کند

بابونه: علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را برطرف می کند

میخک: دارای خواص ضدویروسی و ضدقارچی برای تمیز کردن سطح یا هوا است

دارچین: سطوح یا هوا را تمیز می کند

گل محمدی: یک روش غیرسمی برای تمیز کردن سطح یا هوا است

انفولانزا2-2

خطرات و هشدارها پیرامون استفاده از روغن های اساسی

قدرت: روغن های اساسی بسیار قدرتمند هستند. از مصرف آنها به صورت خوراکی خودداری کنید، همچنین نباید از مقدار غلیظ آنها استفاده کنید. در صورت رقیق نکردن روغن ها ممکن است باعث تحریک پوست، چشم ها و ریه ها شوند، بنابراین می توانید روغن های اساسی را با روغن های حامل مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن کرچک یا سایر مواد رقیق کنید.

چند قطره روغن اساسی را با یک اونس روغن حامل رقیق کنید البته بسته به روغن اساسی این نسبت می تواند متفاوت باشد. برای بررسی هرگونه حساسیت پوستی یک تست پچ روی بازوی خود انجام دهید.

کیفیت: حتما روغن های اساسی را از منابع معتبر خریداری کنید. روغن ها باید داخل بطری های شیشه ای باشند زیرا بطری های پلاستیکی ضمن افزایش خطر آلودگی ماندگاری روغن را کاهش می دهند.

بارداری: در صورت نگرانی در مورد استفاده از روغن ضروری با پزشک خود صحبت کنید. اگر باردار یا شیرده هستید از استفاده از روغن های اساسی خودداری کنید. تحقیقات کافی در مورد ایمنی روغن های اساسی برای کودکان یا زنان باردار انجام نشده است، بنابراین ممکن است در مقادیر زیاد سمی باشند.

آنچه تحقیق می گوید

تحقیقات محدودی در مورد روغن های اساسی و آنفولانزا به ویژه درباره انسان وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهند روغن اساسی دارای خواصی است که می تواند با ویروس ها مقابله کند و ضمن کاهش علائم آنفولانزا راحتی را در طول بیماری افزایش دهد.

در سال 2010، یک تیم تحقیقاتی به بررسی ترکیبی از روغن های اساسی گل میخک، پرتقال وحشی و دارچین پرداخت. کاربرد آن باعث کاهش 90 درصدی ذرات ویروسی در شرایط درون‌ کشتگاهی شد، همچنین ترکیب روغن باعث کاهش عفونت می شود.

یک بررسی دیگر در سال 2014 فواید روغن های اساسی را برای سلامتی نشان داد، همچنین آنها به خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، ضدویروسی و سایر خواصی اشاره کردند که ممکن است برای داروهای انسانی نیز کاربرد داشته باشند.

سرما خوردگی

سایر گزینه های درمانی

در حالی که روغن های اساسی می توانند به مبارزه با آنفولانزا کمک کرده و علائم را کاهش دهند، اما نباید به عنوان تنها روش درمانی به آنها اعتماد کرد.

داروهای بدون نسخه با کارآیی بهتر زمان بهبودی را کاهش می دهند. بیشتر این داروها عوارض جانبی مانند خواب آلودگی دارند، اما می توانید امتحان کنید:

ضد احتقان که فقط برای چند روز باید برای جلوگیری از عود علائم استفاده شود

آنتی هیستامین ها که علائم آنفلوانزا مانند عطسه، خارش و آبریزش بینی را متوقف می کند

استامینوفن که تب و سایر دردهای مرتبط با آنفولانزا را تسکین می دهد

آب نبات ها و پاستیل های درمانی که می توانید برای رفع خارش گلو آنها را بخورید

مصرف داروهای بدون نسخه را محدود کنید و اگر علائم شما تشدید یافت یا بیش از 3 روز ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید

با آشنایی با علائم آنفولانزا می توانید زمان شروع درمان با روغن های ضروری را یاد بگیرید. با احساس علائم آنفلوآنزا بلافاصله می توانید از روغن های اساسی استفاده کنید. چند قطره به وان حمام اضافه کنید یا آنها را در هوا پخش کنید یا اینکه با یک روغن حامل مخلوط کنید.

نگه داشتن چند روغن اساسی در خانه مانند درخت چای، نعناع فلفلی و اسطوخودوس حتی اگر بیمار نباشید مفید است، همچنین می توانند به رفع استرس یا درد کمک کنند. برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا با رژیم غذایی سالم و واکسیناسیون سالانه آنفلوانزا سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: دکتر الو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان