//
کدخبر: ۴۲۱۹۶۹ //

هشدار ! موج شیوع آنفلوانزا از نیمه مهر

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر تزریق واکسن آنفلوانزا در زمان طلایی تاکید کرد.

هشدار ! موج شیوع آنفلوانزا از نیمه مهر
به گزارش فرتاک نیوز،

پیام طبرسی، با بیان اینکه هر چه به فصل سرما و روزهای سرد سال نزدیک می‌شویم، عفونت‌های تنفسی رو به افزایش می‌گذارد و بیشتر می‌شود، افزود: عفونت‌های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود ولی می‌تواند به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت‌ها قابل پیشگیری خواهند بود.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: اگرچه بیماری ذات الریه یا پنوموکوک واکسن دارد و برای افراد در معرض خطر کمک کننده است ولی هر سال مواردی از شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا را نیز شاهد هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه آنفلوانزا واکسن مؤثر و بسیار کمک کننده دارد و می‌تواند در جلوگیری از مرگ و میر و بستری افراد نقش خوبی داشته باشد، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که بیماری‌های مرتبط با نقص سیستم ایمنی و یا سرطان دارند، همچنین مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، ریوی ضرورت دارد و توصیه می‌شود حتماً در آستانه فصل پاییز و حوالی آغازین روزهای مهر ماه واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

 

 

عضو انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران، گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا زودتر از این موقع ممکن است ایمنی زایی طولانی تا پایان زمستان برقرار نکند و در صورت تزریق دیر هنگام نیز این امکان وجود دارد ایمنی زایی در بدن فرد، دیرتر از موعد مورد نظر ایجاد شود که بی فایده است.

طبرسی افزود: معمولاً موج شیوع آنفلوانزا در ایران از اواسط مهر آغاز می‌شود و ممکن است حتی چندین موج دیگر نیز تا پایان سال تکرار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان