//
کدخبر: ۲۳۱۴۸۹ //

خوراکی ها و نوشیدنی های مفید برای روزهای آلوده

در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف شربت آبلیمو، شربت آب نارنج، شربت تخم بالنگو بسیار مفید و اثربخش است.

خوراکی ها و نوشیدنی های مفید برای روزهای آلوده
به گزارش فرتاک نیوز،

همانطور که می دانیم در روزهای سرد سال، علاوه بر افزایش موج بیماری آنفلوانزا در کشور، چند سالیست آلودگی هوا نیز محدودیت هایی را برای افراد و گروه های مختلف  ایجاد کرده که باعث اختلال در روند طبیعی زندگی شده است.

یک دمنوش عالی برای پیشگیری و درمان بیماری آنفلوانزا

وی گفت: برای پیشگیری از آنفلوانزا رعایت بهداشت شخصی و شستشوی مرتب دست ها بسیار مهم است و عدم تماس نزدیک با فرد مبتلا باید رعایت شود.

او ضمن بیان اینکه مصرف مایعات زیاد در این ایام توصیه می شود، اضافه کرد: برای افراد مبتلا به آنفلوانزا مصرف میوه هایی که سیستم ایمنی را تقویت می کند و اثر مثبت در پیشگیری و درمان دارد مثل شلغم و سیب را توصیه می کنیم.

دکتر حسینی یکتا افزود: دم کرده ی آویشن همراه عسل برای افرادی که آنفلوانزا دارند می تواند کمک کننده باشد و غرغره کردن آب و نمک رقیق هم روزی دوبار بسیار مؤثر است.

اگر هوا آلوده نبود گاهی پنجره ها را باز کنید!

این متخصص طب سنتی گفت:  در صورت عدم آلودگی هوا و ساعت هایی که هوا خوب است مثلا قبل از اذان ظهر، پنجره های خانه را باز کنید تا هوای تازه وارد منزل شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به بیماری آنفلوانزا مبتلا هستند خصوصا در روزهای آلوده از مصرف غذاهای حجیم و سنگین چون لازانیا و کله پاچه پرهیز کنند.

نائب رئیس انجمن طب سنتی ایران به بهداشت نیوز گفت:  به کسانی که در گروه های سنی پر خطر هستند مانند سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی اکیدا توصیه می کنیم که تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ در ایام شیوع بیماری آنفلوانزا و آلودگی هوا خودداری کنند.

شربت های شفابخش برای روزهای آلوده و سرد

حسینی یکتا ضمن تأکید بر اینکه افراد آسیب پذیر و گروه های پرخطر در روزهای آلوده حتما از ماسک های مؤثر استفاده کنند، بیان داشت: در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف شربت آبلیمو، شربت آب نارنج، شربت تخم بالنگو بسیار مفید و اثربخش است.

او گفت: مصرف غذاهایی مثل ماکارونی، لازانیا، کله پاچه، بادمجان، گوشت گاو و انواع فست فودها در ایام آلودگی هوا بسیار مضر است و نباید مصرف شود خصوصا کسانی که مجبورند ساعات زیادی را بیرون منزل باشند.

چه غذاهایی در روزهای آلوده بخوریم؟/ اسپری کردن گلاب در محیط خانه

وی مصرف غذاهای سبک مانند سوپ سبزیجات  و تخم مرغ عسلی را در روزهای آلوده مفید دانست و اظهار داشت: مصرف نوشیدنی هایی چون آب سیب و آب هویچ را در روزهای آلوده به همه ی افراد پیشنهاد می دهیم.

معاونت توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در آخر گفت: برای ضد عفونی کردن هوای منزل در روزهای آلوده دود کردن "اسپند، کندر و برگ مورد" کمک کننده است. همچنین اسپری کردن گلاب در محیط خانه در روزهای آلوده هم بسیار مؤثر است البته باید مراقب حساسیت های تنفسی در افرادی که سابقه ی آلرژی دارند هم باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۴۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان