//
کدخبر: ۴۲۱۶۲۱ //

می خواهید بدانید عمر قلب تان چقدر است؟

ابزار جدیدی که با هوش مصنوعی کار می‌کند، می‌تواند به شما بگوید قلب شما عمر کرده است.

می خواهید بدانید عمر قلب تان چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 

هدف از ساخت این فناوری متوقف کردن روند پیر شدن قلب است تا ریسک عارضه‌هایی مانند سکته یا بیماری‌های قلبی را کاهش دهد که با افزایش سن، احتمال آن بیشتر می‌شود.

این ابزار هوش مصنوعی را تیمی به رهبری پروفسور دکلان اوریگان از بخش شورای پژوهش پزشکی در موسسه علوم پزشکی لندن ساخته است و به افراد پیشنهاد شد که عمر قلب را با آن اندازه بگیرند.

 

 

پروفسور اوریگان گفت: وقتی چهره یک فرد را می‌بینیم، می‌توانیم قضاوت کنیم که آیا برای سنش زیادی شکسته شده یا جوان‌تر به نظر می‌رسد. بقیه اعضای بدن هم همین وضعیت را دارند.

وی گفت: قلب بعضی آدم‌ها خیلی جوان‌تر از سن خودشان است و بعضی دیگر هستند که قلبشان زودتر از خودشان پیر شده و بیشتر در معرض بیماری هستند. ما می‌خواهیم بدانیم که چه عواملی در این روند تاثیر دارد.

 

 

به پروفسور اوریگان گفتم خیلی زندگی ناسالمی نداشته‌ام، اما مثل بسیاری از آدم‌های دیگر می‌توانم رژیم غذایی بهتری داشته باشم، کمی وزن کم کنم و بیشتر ورزش کنم. به همه این‌ها باید سابقه خانوادگی کلسترول و فشار خون بالا و دیابت را هم اضافه کرد. داشتن ژن آسیای جنوبی هم به معنای این است که با ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستم، و به همه این دلایل چندان به نتیجه تخمین سن قلبم با هوش مصنوعی خوش‌بین نبودم. اما به نام علم و دانش تصمیم گرفتم خودم را در معرض این آزمایش قرار دهم. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری و ارزیابی سلامت قلب وجود دارد که اسکن، نوار قلب و فشار خون از جمله آن‌ها هستند. همه این‌ها در واقع تصویری لحظه‌ای از وضعیت قلب ارائه می‌دهد و ممکن است روز به روز یا ماه به ماه تغییر کند. اما نتیجه کار با هوش مصنوعی مشکلات و فرسودگی‌هایی را نشان داد که به گفته پروفسور اوریگان به دلیل سیگار کشیدن، رژیم نامناسب و ورزش نکردن، یک عمر روی هم انباشته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان