//
کدخبر: ۴۱۷۸۰۰ //

درمان سنگ کلیه به چند روش ساده

سنگ کلیه از بیماری های شایع کلیوی است که بسیاری از افراد را درگیر می کند.

درمان سنگ کلیه به چند روش ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

خوردن  عسل  به همراه آب ترب یا شلغم و خوردن عسل با سیاهدانه بدترین و بزرگترین  سنگ کلیه  ها را خرد می کند و این ترکیب حتی از پرتودرمان هم قوی تر است. مصرف ترب سیاه به صورت زنده شده یا نوشیدن آب آن به صورت ناشتا موجب خرد شدن سنگ کلیه می شود.

چگونه سنگ کلیه را در خانه درمان کنیم؟

کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد ایجاد می‌کند. روش‌های درمان خانگی سنگ کلیه و استفاده از گیاهان دارویی این عارضه را از بین می‌برد.

درمان سنگ کلیه به صورت خانگی شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به پزشک و در منزل توسط خود شخص انجام می‌‍شود. در این روش‌ها فرد سبک زندگی و رژیم غذایی را تغییر می‌دهد و با اضافه کردن برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی به دفع سنگ از کلیه کمک می‌کند.

درمان خانگی سنگ کلیه با نوشیدن آب

ساده‌ترین راه برای دفع سنگ کلیه نوشیدن آب است. هیدراته کردن بدن با نوشیدن آب سبب می‌شود نمک و رسوبات با ادرار خارج شوند. به همین جهت توصیه می‌شود روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای درمان خانگی سنگ کلیه که در حالب گیر کرده استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با آبلیموی تازه

آب لیمو حاوی غلظت بالایی از سیترات است و سیترات می‌تواند سنگ‌های کلیه از جنس رسوبات کلسیمی  را در خود حل کند.

 در مراحل اولیه تشکیل سنگ کلیه، مصرف روزانه دو یا سه عدد لیموی تازه به تنهایی یا ترکیب با آب آشامیدنی می‌تواند یک  اقدام موثر درمان خانگی دفع سنگ کلیه باشد.

درمان خانگی سنگ کلیه با کرفس

کرفس  گیاهی با آب فراوان است که خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آور دارد. افزایش حجم مایعات بدن از طریق نوشیدن آب کرفس باعث پاکسازی کلیه از مواد زائد، نمک و رسوبات می‌شود. اگر دنبال درمان معجزه آسای سنگ کلیه هستید به شما توصیه می‌کنیم روزانه یک لیوان آب کرفس را ناشتا مصرف کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با انار

انار  با دارا بودن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن و کلیه‌ها را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاوم می‌کند. بنابراین مصرف روزانه یک عدد انار یا نوشیدن یک لیوان آب انار علاوه بر افزایش حجم مایعات بدن سلامت کلیه‌ها را هم تامین می‌کند. همچنین تهیه‌ی سوپ انار یا رب انار هم  می‌تواند علائم سنگ کلیه را با درمان خانگی از بین ببرد.

درمان خانگی سنگ کلیه با ریحان

ریحان خاصیت سم زدایی و ادرار آوری دارد. افزایش حجم ادرار با استفاده از ریحان غلظت اسیداوریک را کاهش می‌دهد و از این طریق از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. همچنین اسید استیک موجود در ریحان سنگ‌های کلیه را تجزیه می‌کند و دفع آن‌ها را از طریق ادرار راحت‌تر می‌کند.

ریحان را می‌توان به شیوه‌های مختلف استفاده کرد. مثلا می‌توانید روزانه چند برگ ریحان بجوید یا چای ریحان درست کنید و در طول روز چند مرتبه از آن بنوشید. یک روش دیگر استفاده از ریحان ترکیب آن با عسل است. چند برگ ریحان را بکوبید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و کمی آب به آن اضافه کنید این معجون به عنوان موثرترین درمان خانگی سنگ مثانه و کلیه شناخته شده است.

درمان خانگی سنگ کلیه با سیاه‌دانه و عسل

درصورتی‌که دنبال درمان خانگی سنگ کلیه فوری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب سیاه‌دانه و عسل استفاده کنید. برای استفاده باید کمی سیاه دانه را آسیاب کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روزانه دو یا سه مرتبه از آن بخورید. این روش علاوه بر این‌که درد کلیه را تسکین می‌دهد می‌تواند  درمان خانگی شکستن سنگ کلیه هم باشد.

درمان خانگی سنگ کلیه با هندوانه

هندوانه آب فراوانی دارد و می‌تواند حجم ادرار به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زیاد شدن حجم ادرار باعث رقیق شدن اسیداوریک و جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه می‌شود. در واقع سم زدایی از کلیه‌ها با زیاد شدن حجم ادرار راه بسیار ساده‌ای است که با تغییر رژیم غذایی امکان‌پذیر است.

روش درمان خانگی برای درد سنگ کلیه با هندوانه متنوع است. می‌توانید آب هندوانه را بخورید، یا از دانه‌های آن دمنوش تهیه کنید و یا این‌که یک هندوانه کامل را داخل آب بپزید و به جز پوست بقیه‌ی قسمت‌های آن را بخورید.

درمان خانگی سنگ کلیه با جوانه‌ گندم

جوانه‌ی گندم یک خوراکی مفید سرشار از پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی است، مصرف جوانه‌ی گندم علاوه بر تقویت عملکرد کلیه‌ها می‌تواند در تهیه‌ی معجون برای دفع سنگ کلیه استفاده شود.

برای تهیه‌ این معجون مقداری جوانه‌ی گندم آسیاب شده یا خرد شده را با عسل و آب لیمو ترکیب کنید و روزانه دو مرتبه از آن استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه با جوش شیرین

دفع سریع سنگ‌های کلیه با جوش شیرین یک اقدام موثر خانگی است. کافیست یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید و روزانه دو یا سه مرتبه از آن بنوشید. این راهکار ساده باعث تجزیه سنگ کلیه و آسان شدن دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

درمان خانگی سنگ کلیه با ترب سیاه

یکی از سبزیجات معجزه‌گر برای درمان سنگ کلیه  ترب سیاه  است. استفاده از ترب سیاه رنده شده یا آب ترب به صورت ناشنا یک درمان گیاهی سنگ شکن کلیه است. درمان گیاهی سنگ کلیه گیر کرده در حالب  و خرد کردن آن‌ها بدون مراجعه به پزشک با ترب سیاه امکان‌پذیر است. کسانی که سنگ‌های درشت کلیه دارند و این سنگ‌ها مسیر خروج ادرار را مسدود کرده است می‌توانند با استفاده از ترب سیاه از دردهای کلیه نجات پیدا کنند.

البته کسانی که کم‌کاری تیروئید یا کمبود ید دارند در استفاده از ترب سیاه باید احتیاط کنند.

درمان خانگی سنگ کلیه نوزادان چگونه است؟

سنگ کلیه در  نوزادان  اگرچه شیوع کمی دارد اما در کودکانی که زمینه‌ی ژنتیکی این بیماری را دارند ممکن است بروز کند. نشانه‌های سنگ کلیه در نوزادن مانند بزرگسالان با اختلالات در دفع ادرار و درد در پهلو و کمر بروز می‌کند. درمان سنگ کلیه در کودکان  مانند بزرگسالان با افزایش حجم ادرار امکان‌پذیر است.

تنها نکته‌ قابل توجه این است که برای کودکان زیر یک سال  استفاده از عسل و گیاهان دارویی ممنوع است و درمان گیاهی سنگ کلیه نوزادان به‌دلیل ضعیف بودن دستگاه گوارش محدودیت‌هایی دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان