//
کدخبر: ۴۱۵۲۶۱ //
پونه| التهاب روده

التهاب معده و روده را با این سبزی برطرف کنید

به کمک پونه کوهی التهاب معده و روده را برطرف کنید.

التهاب معده و روده را با این سبزی برطرف کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان آمریکایی کشف کردند که یک ماده شیمیایی موجود در پونه کوهی به نام “کارواکرول” باعث از بین رفتن نورویروس ها در بدن موش ها می شود. نوروویروس مسئول ۲۶۷ میلیون مورد گاستروانتریت حاد (التهاب معده و روده) در سراسر جهان است و این پاتوژن از طریق تنفس، آب و غذا از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. نورویروس ها برای چهار دهه شناسایی شده اند، اما هیچ درمان خاصی برای مقابله با آن ایجاد نشده است. این ویروس سطوح جامد را آلوده می کند و در برابر بسیاری از ضد عفونی کننده ها مقاومت می کند.

محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی دکتر کلی برایت در تحقیقات خود دریافتند که پونه کوهی حاوی ماده شیمیایی به نام کارواکرول است که می تواند منجر به تخریب نوروویروس ها شود. این ماده شیمیایی قادر است لایه پروتئین های اطراف ویروس را بشکند و یک عامل ضد میکروبی دیگر با نفوذ به داخل ویروس آن را از بین می برد.

کارواکرول هیچ گونه فرآورده جانبی و گاز مضر تولید نمی کند و به دلیل رایحه متمایز می تواند به عنوان ضدعفونی کننده در مدارس و بیمارستان ها استفاده شود.

دکتر برایت تاکید می کند: برای دستیابی به پتانسیل کارواکرول به عنوان یک ضدعفونی کننده باید تحقیقات بیشتری انجام شود، اما در آینده می توان از این ماده شیمیایی به عنوان ضدعفونی کننده مواد غذایی و حتی سطوح در کنار سایر آنتی بیوتیک ها استفاده کرد که روشی منحصر به فرد است. . یک فرد یک حمله ویروسی در نظر گرفته می شود.

پونه کوهی یک ادویه بسیار معطر و قوی محسوب می شود. مطالعات انجام شده در سال 2012 توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می دهد که از این ادویه می توان برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلولی جلوگیری می کند.

دکتر سوپریا باوادکار، استادیار دانشگاه لانگ آیلند خاطرنشان می کند: برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن پیتزا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و این خاصیت مربوط به لیکوپن موجود در سس گوجه فرنگی بود، اما تحقیقات جدید نقش اساسی ادویه پونه کوهی را نشان می دهد. در این زمینه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۲۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان