//
کدخبر: ۴۱۵۱۹۲ //
خرما | مصرف خرما

روزانه چند عدد خرما بخوریم ؟

خوردن خرما با چای همراه با غذا، ترکیب آن با گردو به عنوان یک میان وعده انرژی زا و حتی خوردن آن در وعده های غذایی اصلی مانند خرما پلو و بسیاری موارد دیگر از مصرف آن در ساعات مختلف روز موید این واقعیت است که می دانید. از عوارض احتمالی آن ما نیستیم خرما غذای مفیدی است. اما زیاده روی در مصرف آن باعث اختلال در عملکرد برخی از قسمت های بدن می شود. با ما همراه باشید تا با مضرات مصرف زیاد خرما بیشتر آشنا شوید.

روزانه چند عدد خرما بخوریم ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مصرف زیاد خرما چه مضراتی دارد؟ در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

1. مشکلات شکمی

خرما سرشار از فیبر است؛ اما جالب است بدانید که فیبر بالای آن می تواند برای بدن مضر باشد. این اثر معکوس زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به طور ناگهانی با مصرف زیاد خرما مقدار زیادی فیبر دریافت می کند. این موضوع باعث اختلال در دستگاه گوارش و در نتیجه یبوست و نفخ می شود. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که خرما می تواند اسهال را تشدید کند.

2. علت آکنه پوست

برای حفظ میوه های خشک و محافظت از آنها در برابر هجوم باکتری ها، یک ترکیب شیمیایی به نام سولفات به آنها اضافه می شود. خرمای خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. وجود این ماده شیمیایی در خرمای خشک باعث ایجاد بثورات پوستی در افرادی می شود که پوست حساسی دارند. البته جوش های پوستی ممکن است دلیل دیگری هم داشته باشد و آن وجود کپک روی انواع میوه های خشک از جمله خرما است.

3. افزایش وزن

اگرچه خرما سرشار از فیبر است، اما کالری بالای آن می تواند باعث افزایش وزن شود. هر گرم خرما 2.8 کالری دارد، یعنی انرژی نسبتا بالایی دارد و به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن برای افرادی شود که مستعد چاقی هستند.

4. بیش از حد کلامی

افزایش بیش از حد پتاسیم در خون باعث ایجاد عارضه ای به نام هیپرکالمی می شود. از آنجایی که خرما سرشار از پتاسیم است، اگر سطح پتاسیم خونتان بالاست، در مصرف آن زیاده روی نکنید.

5. برای کودکان مضر است

یکی از مضرات خرما برای کودکان است. به دلیل ضخامت و تراکم زیاد بافت های آن جویدن خرما برای کودکان مشکل است و در نتیجه هضم روده آنها را با مشکل مواجه می کند. حتی ممکن است نای کودکان را مسدود کند و باعث خفگی شود.

روزانه چند عدد خرما بخوریم ؟

ضرری که در مورد زیاده روی در مصرف خرما گفتیم به این معنی نیست که مصرف خرما را قطع کنید. زیرا فواید زیادی دارد و در صورت مصرف متعادل به سلامت بدن کمک می کند. این معایب فقط یک هشدار برای کنترل مصرف شما بود. با توجه به ارزش غذایی بالای خرما و منبع ویتامین های B، A، K و C، سعی کنید در طول روز دو یا سه عدد خرما مصرف کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان