//
کدخبر: ۴۰۲۸۶۳ //
سیب| عوارض مصرف سیب

از عوارض عجیب مصرف زیاد سیب باخبری؟

مهمترین مشکلاتی که ممکن است پس از مصرف زیاد سیب با آن مواجه شوید را در این پست آورده ایم. با ما همراه باشید.

از عوارض عجیب مصرف زیاد سیب باخبری؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از ما ضرب المثل معروف کارشناسانی را شنیده ایم که برای حفظ سلامتی بر خوردن یک عدد سیب در روز تاکید دارند. سیب دارای خواص بی شماری است و سرشار از فیبر است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

سیب دارای ویتامین C و پتاسیم است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اما مصرف زیاد سیب مانند هر ماده غذایی دیگری می تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد. به طور معمول مصرف یک تا دو عدد سیب در طول روز مشکلی ندارد اما مصرف بیش از این مقدار می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

مهمترین مشکلاتی که ممکن است پس از مصرف زیاد سیب با آن مواجه شوید شامل موارد زیر است:

1. مشکلات گوارشی: اگرچه فیبر به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می کند، اما مصرف زیاد سیب می تواند باعث نفخ شود. به طور معمول، یک فرد بسته به جنسیت و سن به 20 تا 40 گرم فیبر در روز نیاز دارد. اگر مصرف فیبر در بدن بیش از 70 گرم در روز باشد، عواقب زیاده روی در آن ظاهر می شود.

2. نوسانات قند خون: سیب دارای سطح بالایی از کربوهیدرات است که می تواند باعث افزایش ناگهانی انرژی در بدن شود. مصرف زیاد این میوه باعث نوسانات قند خون شده و فرد را به مصرف بیشتر شیرینی و قند تحریک می کند.

3. مسمومیت با آفت کش ها: متاسفانه سیب یکی از میوه هایی است که در صدر لیست میوه های آلوده به آفت کش ها قرار دارد. از آنجایی که این میوه سم بیشتری را جذب می کند، مصرف زیاد سیب باعث مسمومیت با آفت کش ها می شود.

4. اضافه وزن و چاقی: کربوهیدرات های موجود در سیب به راحتی هضم و جذب می شوند. بنابراین مصرف زیاد آن باعث چاقی می شود.

5. آسیب دندان: سیب دارای خواص اسیدی است که در صورت مصرف زیاد می تواند به ساختار دندان آسیب برساند. با این حال، اگر از دندان های آسیاب برای خرد کردن سیب استفاده کنید، میزان آسیب آن کاهش می یابد.

6. افزایش فشار روی روده: مصرف بیش از حد سیب می تواند در کسانی که از بیماری روده تحریک پذیر رنج می برند واکنش ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان