//
کدخبر: ۳۹۹۹۲۵ //

"نظام اپراتوری سلامت" در کشور راه اندازی شد

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی با اعلام ایکه نظام اپراتوری ملی سلامت کشور راه اندازی شد گفت : فاز نخست این نظام به‌زودی رونمایی می شود.

"نظام اپراتوری سلامت" در کشور راه اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدرضا مظهری امروز سه شنبه در حاشیه کارگاه توجیهی سامانه نظام رگولاتوری-اپراتوری سلامت در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود:‌ ایجاد تحول واقعی و کاربردی در حوزه سلامت علت طراحی این سامانه است تا از این پس نرم‌افزارها صرفا به جمع‌آوری داده پرداخته نمی‌شود بلکه اصلاح فرآیندهای خدمت با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات مورد نظراست.

وی ادامه داد :‌ در حال حاضر در خصوص بیماری های مختلفی که وجود دارد سازمان‌های مختلف ارائه خدمات جداگانه‌ای هستند و نگاه جامع واحد در جریان خدمت و تصمیم‌گیری در حل یا کنترل وجود ندارد.

 مدیر عامل شرکت برکت تل، اظهار داشت: در نظام اپراتوری سلامت واحدهای سازمانی که نگاه مساله محور وجود دارد.

وی گفت: این سیستم تقسیم وظایف می‌کند تا از نگاه سازمان‌محوری به سمت مساله محوری تبدیل می شود و از این رویکرد که پیاده سازی نرم‌افزارهای جزیره‌ای غیرهمسو با فاقد الگوی هم‌افزایی جلوگیری می کند.

مظهری ادامه داد :‌بدنبال گسترده شدن تدریجی این سیستم هستیم و در فاز نخست مربوط به بیماری های صعب العلاج رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در این فاز تمرکز برنامه بر روی حدود ۵۰ بیماری صعب العلاج است، ‌گفت:سیستم نظام اپراتوری سلامت ۶۴ مسئله را مورد ساماندهی قرار می‌دهد.

"نظام اپراتوری سلامت" در کشور راه اندازی می‌شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان