//
کدخبر: ۳۹۱۷۵۴ //

با این چند نوشیدنی طبیعی ورم معده خود را درمان کنید

آیا بهترین نوشیدنی های طبیعی برای ورم معده را می شناسید؟

با این چند نوشیدنی طبیعی ورم معده خود را درمان کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا بهترین نوشیدنی های طبیعی برای ورم معده را می شناسید؟ ما در مورد آنها و نحوه ساختشان به شما خواهیم گفت! هدف این نوشیدنی‌ها کمک به تغذیه و هیدراتاسیون روزانه فرد است نه درمان ورم معده. به همین دلیل، آنها باید همیشه به عنوان یک مکمل در نظر گرفته شوند، نه به عنوان یک درمان واقعی.
گاستریت یک بیماری شایع دستگاه گوارش است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این می تواند در اثر آسیب، استرس، استفاده از برخی داروها، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، عفونت با هلیکوباکتر پیلوری و اختلالات سیستم ایمنی ایجاد شود. البته درمان بیماری به علت آن بستگی دارد و اغلب از داروها برای کاهش اسید معده استفاده می شود.

اسید معده همیشه علائم ایجاد نمی کند، اما معمولاً باعث درد یا ناراحتی شکم، حالت تهوع و استفراغ می شود. به همین دلیل است که درمان پزشکی بسیار ضروری است.

بیماران مبتلا به گاستریت ممکن است مصرف این نوشیدنی ها را زمانی که پزشک آنها را مجاز کرده شروع کنند . اگر این کار را می‌کنند باید آن‌ها را تازه آماده کرده و در مقادیر متوسط به آرامی و جرعه جرعه و ترجیحاً بین وعده‌های غذایی به عنوان  میان وعده بنوشند.

متخصصان تغذیه عموماً به بیماران می گویند که از درصد تحمل خود نسبت به میوه های خام آگاه باشند.

در حین درمان گاستریت، خوردن میوه های رسیده، خورشتی، پوره شده یا پخته گزینه خوبی است.پزشکان توصیه می کنند بیماران از مصرف مرکباتی که بسیار اسیدی و نارس هستند خودداری کنند، همچنین شکر را به نوشیدنی های خود اضافه نکنند، زیرا غذاها و آب میوه های بسیار شیرین می توانند باعث ناراحتی شوند.

بیماران باید مراقب دمای نوشیدنی ها باشند. آنها نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشند، زیرا این باعث تشدید بیماری و تحریک می شود.

 نوشیدنی ها را نباید با لبنیات تهیه کنند، زیرا باعث ناراحتی بیشتر می شود.

میوه ها به هر حال مفید هستند زیرا ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر را تامین می کنند.

 -اسموتی پاپایا:

موادلازم

۱ عدد پاپایای کوچک

۱ لیوان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

۱ موز و مقداری نارگیل رنده شده (اختیاری)

آماده سازی

پاپایا را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید تا راحت تر مخلوط شود. تا جایی مخلوط کنید که یک دست شود.بچشید ودر صورت لزوم مقدار آب را اضافه کنید وسپس سرو کنید. می توانید کمی نارگیل رنده شده  روی آن بپاشید تا جلوه خاصی به آن ببخشید.

- آب گلابی و موز:

آب گلابی و موز یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی برای ورم معده است زیرا دو ماده ای را ترکیب می‌کند که به راحتی هضم می‌شوند و با هم طعم لذیذی دارند.

موادلازم:

۱ گلابی

۱ عدد موز رسیده

۱/۲ لیوان آب (۱۲۵ میلی لیتر)

آماده سازی

گلابی را بشویید و برش بزنید. فقط دانه ها و ساقه را دور بریزید.

موز را پوست کنده و برش بزنید.

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس سرو کنید.اگر می‌خواهید نوشیدنی رقیق‌تری بنوشید، آب بیشتری اضافه کنید و اگر نه یک موز دیگر اضافه کنید.

- آب هویج:

آب هویج گزینه بسیار خوبی است. آب هویج بسیار مغذی و عالی است. برخی از افراد آن را با کمی سیب سبز مخلوط می‌کنند تا طعمش را  خوشمزه‌تر کنند.

موادلازم:

هویج ۳ یا ۴ عدد

۱ لیوان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

۱عدد سیب سبز(اختیاری)

آماده سازی

هویج ها را پوست بگیرید و خلال کنید به همراه یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید ودر صورت تمایل یک سیب سبز هم اضافه کنید خوب مخلوط کرده وسپس سرو کنید.

- آب سیب:

یکی دیگر از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای ورم معده، آب سیب طبیعی بدون قند اضافه است. می‌توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد و از آنجایی که شیرینی خاصی در آن وجود دارد، به کاهش گرسنگی کمک می‌کند و همچنین به شما شادابی می بخشد.مزیت بزرگ تهیه آن در خانه این است که آب آن را می توان با هر مقدار آب رقیق کرد.

نکته: می‌توانید پوره یا سس سیب هم تهیه کنید که هضم آن بسیار آسان است و باعث ناراحتی معده نمی‌شود.

- آب نارگیل:

آب نارگیل یکی دیگر از نوشیدنی‌هاست که می‌توان آن را در حین درمان گاستریت مصرف کرد. هضم آن آسان است و دارای چندین ویتامین (B1، B2، B3، B5، B6، B7، و B9)، مواد معدنی (پتاسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، آهن)، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه ضروری است.

همیشه دستورات پزشک را دنبال کنید مهم است که علاوه بر پیروی از درمان های تجویز شده توسط پزشک، از عادات خوب درشیوه زندگی نیز پیروی کنید و از هر چیزی که می تواند به شما آسیب برساند اجتناب کنید.

سعی کنید توصیه‌هایی را که در رابطه با رژیم غذایی به شما داده‌ایم در نظر بگیرید و قبل از ایجاد هر گونه تغییری، به یاد داشته باشید که همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

جایگزین کردن وعده‌های غذایی اصلی با نوشیدنی‌های میوه‌ای توصیه نمی‌شود، زیرا این می‌تواند شما را در برابر مشکلات مختلف آسیب پذیرتر کند. به یاد داشته باشید که اینها فقط یک مکمل برای رژیم غذایی شما هستند که می توانید بین وعده های غذایی و در حد اعتدال از آن استفاده کنید.

۲۹دسامبر ۲۰۲۱

Stepto health

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان