//
کدخبر: ۳۹۱۷۴۹ //

معجزه این خوراکی‌ها برای کاهش سریع قند خون/ با ۱۷ خوراکی طبیعی آشنا شوید

زمانی که فردی به دیابت مبتلا است و یا بدن او انسولین کافی تولید نمی کند، نمی تواند از انسولین به درستی استفاده کند. بنابراین گلوکز در خون او جمع می شود و قند خون فرد افزایش پیدا می کند. این افزایش قند خون معمولاً با علائم مختلفی بروز می کند و با ایجاد احساس خستگی و تشنگی، خطر بروز بیماری های قلبی را نیز دو چندان می کند.

معجزه این خوراکی‌ها برای کاهش سریع قند خون/ با ۱۷ خوراکی طبیعی آشنا شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

زمانی که فردی به  دیابت  مبتلا است و یا بدن او انسولین کافی تولید نمی‌کند، نمی‌تواند از انسولین به درستی استفاده کند. بنابراین  گلوکز  در خون او جمع می‌شود و قند خون فرد افزایش پیدا می‌کند. این  افزایش قند خون معمولاً با علائم مختلفی بروز می کند و با ایجاد احساس خستگی و تشنگی، خطر بروز بیماری‌های قلبی را نیز دو چندان می کند.
 یکی از بهترین راه ها برای  پایین آوردن قند خون  پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. به طور کلی خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی که بدن آن‌ها را به آرامی جذب می‌کند، بهترین راه برای  کنترل قند خون  است.

کلم بروکلی، غنی از سولفوران و مؤثر در کاهش سریع قند خون

سولفورافان موجود در کلم بروکلی نوعی ایزوتیوسیانات است که به عنوان قویترین پایین اورنده قند خون عمل می کند. این ماده شیمیایی موجود در کلم بروکلی زمانی که کلم خورد یا جویده می شود آزاد می گردد. مطالعات نشان می دهد که عصاره کلم بروکلی غنی از سولفوران بوده و به عنوان یک خوراکی کاهش دهنده قند خون عمل می کند. این ماده قدرتمند با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون در بدن کمک زیادی می کند. استفاده از کلم بروکلی و یا پودر و عصاره آن نیز می تواند برای کاهش سطح قند خون در افراد دیابتی بسیار مؤثر باشد. برای پایین آوردن قند خون به وسیله کلم بروکلی می توانید آن را به صورت خام یا بخارپز مصرف کنید. با افزودن مقداری پودر دانه خردل به عنوان منبع فعال میروسیناز اثر آن را چند برابر نمایید.

غذاهای دریایی، بهترین خوراکی ها برای پایین آوردن قند خون

غذاهای دریایی از جمله ماهی و صدف منبع ارزشمند از پروتئین و چربی های سالم ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد در بدن به عنوان قوی ترین پایین آورنده قند خون عمل می کنند. پروتئین برای کنترل قند خون ضروری است و به کند شدن هضم غذا کمک می کند و از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری می کنند. از طرف دیگر مصرف پروتئین موجب می شود تا بیشتر احساس سیری داشته باشید. از همین رو برای جلوگیری از پرخوری و کاهش چربی اضافه بدن نیز بسیار مؤثر است. مصرف مرتب ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین به بهبود تنظیم قند خون کمک زیادی می کند.

مطالعه ای که روی ۶۸ فرد بزرگسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی انجام شد، نشان داد که مصرف ۷۵۰ گرم ماهی چرب در هفته می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون این افراد را کاهش دهد.

کدو تنبل

کدو تنبل و دانه کدو تنبل؛ قویترین پایین آورنده قند

کدو تنبل یا کدو حلوایی با رنگ نارنجی فوق العاده ای که دارد، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. این میوه یک انتخاب بی نظیر برای کاهش سریع قند خون و بسیار مؤثر است. کدو تنبل در طب سنتی نیز برای درمان دیابت در مکزیک مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه سرشار از کربوهیدرات هایی به نام پلی ساکارید است که به عنوان قویترین پایین آورنده قند خون عمل می کنند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از کدو تنبل یا پودر و عصاره آن می تواند به طور قابل توجهی قند خون را کاهش دهد. برای مصرف کدو تنبل می توانید آن را به صورت بخار پز یا پخته شده مصرف کنید.

دانه های کدو تنبل مملو از چربی ها و پروتئین های سالم و مغذی هستند. مصرف این دانه ها می تواند روی کاهش قند خون در افراد دیابتی تاثیر زیادی بگذارد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ روی ۴۰ نفر انجام شد، نشان داد که تنها مصرف ۶۵ گرم دانه کدو تنبل می تواند قند خون را بعد از غذا تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

مغز ها و کره آن ها؛ خوراکی هایی برای کاهش سریع قند خون

استفاده از انواع مغزها و کره آن ها در رژیم غذایی برای قند خون بسیار مؤثر عمل می کند. مطالعه ای که روی ۲۵ نفر مبتلا به دیابت نوع دو انجام شد نشان داد که مصرف بادام زمینی و کره آن می تواند به طور قابل توجهی از سطح قند خون ناشتا و بعد از غذا را در افراد دیابتی کاهش دهد. همچنین یک بررسی دیگر کرم مصرف انواع آجیل ها و مغز و انجام شد نشان داد که مصرف روزانه ۵۶ گرم آجیل به طور قابل توجه قند خون ناشتا را در افراد دیابتی کاهش می دهد.

بامیه

بامیه، بهترین خوردنی کاهش دهنده قند خون

بامیه یکی از بهترین خوراکی های گیاهی برای پایین آوردن قند خون است. بامیه میوه ای است که معمولاً مانند سبزیجات استفاده می شود. این میوه غنی از ترکیبات کاهش دهنده قند خون مانند پلی ساکاریدها و آنتی اکسیدان های فلاونوئید است. در ترکیه از بامیه به عنوان یک ماده مؤثر برای کاهش سریع قند خون و درمان طبیعی دیابت استفاده می شود. پلی ساکارید های موجود در بامیه به عنوان یک ترکیب ضد دیابت قدرتمند عمل می کنند. مواد موجود در بامیه با مهار برخی از آنزیم ها به کاهش قند خون در افراد دیابتی بسیار کمک می کنند.

تخم کتان؛ یک خوردنی کاهش دهنده قند خون

تخم کتان غنی از فیبر و چربی های سالم است که گنجاندن آن در رژیم غذایی برای قند خون بسیار مؤثر است. یک مطالعه ۸ هفته ای بر روی ۵۷ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد، نشان داد که مصرف ۲۰۰ گرم ماست پرچرب همراه با ۳۰ گرم تخم کتان در روز می تواند به طور قابل توجهی میزان قند خون را نسبت به کسانی که ماست ساده مصرف می کنند، کاهش دهد. از طرف دیگر بررسی ۲۵ مطالعه دیگر روی تاثیر تخم کتان بر پایین آوردن قند خون نشان می دهد که این ماده به شدت در کنترل قند خون مؤثر عمل می کند.

لوبیا و عدس؛ قویترین پایین آورنده قند خون

لوبیا و عدس سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم فیبر و پروتئین هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی برای قند خون افراد بسیار مؤثر است. این حبوبات سرشار از فیبر محلول و نشاسته مقاوم هستند که به کند شدن هضم غذا کمک زیادی می کنند. از طرف دیگر می توانند روی کاهش قند خون بعد از غذا تأثیر زیادی بگذارد. مطالعه ای که روی ۱۲ زن انجام شد نشان داد قند خون افرادی که یک وعده غذایی خودشان را با لوبیا سیاه و نخود مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که غذای خود را بدون این حبوبات میل می کنند، بسیار کمتر است.

مطالعات دیگر نیز نشان می دهد که خوردن لوبیا و عدس نه تنها در تنظیم قند خون مفید است، بلکه از پیشرفت بیماری دیابت نیز تا حد زیادی کمک می کند.

ترشی کلم

کیمچی و ترشی کلم؛ مؤثر در کاهش قند خون

غذاهای تخمیر شده همانند کیمچی و ترشی کلم با ترکیبات تقویت کننده سلامت از جمله پروبیوتیک ها مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها موجب تنظیم قند خون و کاهش آن در افراد دیابتی می شود. مطالعه که روی ۲۵ نفر مبتلا به دیابت انجام شد نشان داد که خوردن کیمچی تخمیر شده به مدت ۸ هفته می تواند تحمل گلوکز را تا میزان زیادی افزایش دهد. در حالی که خوردن کیمچی تازه تأثیرات پایین تری نسبت به نوع تخمیر شده آن دارد. مطالعه دیگری که روی ۴۱ نفر فرد مبتلا به دیابت انجام شد، نشان داد که مصرف کیمچی و غذاهای تخمیر شده به مدت ۱۲ هفته می تواند به کنترل قند خون کمک زیادی کند.

دانه چیا؛ یک خوردنی کاهش دهنده قند خون

گنجاندن دانه چیا در رژیم غذایی برای قند خون افراد دیابتی بسیار مؤثر عمل می کند. مطالعات نشان می دهد که دانه چیا به کاهش سطح قند خون و حساسیت به انسولین کمک زیادی می کند. در بررسی هایی که در سال ۲۰۲۰ روی ۱۷ مطالعه حیوانی انجام شد مشخص شد که دانه چیا به بهبود حساسیت به انسولین، کنترل قندخون و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک زیادی می کند. یک مطالعه که روی ۱۵ بزرگسال سالم انجام شد نشان داد که تنها مصرف ۲۵ گرم دانه چیا آسیاب شده در کنار ۵۰ گرم قند می تواند تا ۳۹ درصد سطح قند خون را نسبت به افرادی که قند را به تنهایی مصرف می کنند کاهش دهد.

کلم پیچ؛ قویترین پایین آورنده قند

کلم پیچ حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که گنجاندن آن در رژیم غذایی برای قند خون افراد دیابتی بسیار مؤثر است. یک مطالعه روی ۴۲ بزرگسال ژاپنی انجام شد نشان داد که مصرف ۷ تا ۱۴ گرم غذای حاوی کلم پیچ با یک وعده غذا حاوی کربوهیدرات بالا می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون را بعد از غذا کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در کلم پیچ از جمله کوئرستین و کامپرول دارای اثرات فوق العاده ای در کاهش قند خون و حساسیت به انسولین هستند.

توت

توت ها بهترین میوه های پایین آورنده قند خون

مطالعات متعددی روی مصرف توت با بهبود کنترل قند خون انجام شده است. توت ها سرشار از فیبر ویتامین ها مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند و برای کنترل قند خون انتخاب فوق العاده محسوب می شوند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ انجام شد نشان داد که خوردن ۲۵۰ گرم تمشک قرمز با یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا انسولین و قند خون بعد از غذا را در بزرگسالان مبتلا به دیابت به طور قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه مطالعات نشان داده است که مصرف توت فرنگی بلوبری و توت سیاه با افزایش حساسیت به انسولین و بهبود پاکسازی گلوکز از خون در مدیریت و کنترل قند خون در افراد دیابتی بسیار مؤثر است.

آووکادو، میوه ای مؤثر در کاهش قند خون

آووکادو تاثیر قابل توجهی بر تنظیم قند خون در افراد دیابتی دارد. این میوه غنی از چربی های سالم آب میوه ها و مواد معدنی مختلف است که اضافه کردن آن رژیم غذایی برای قند خون افراد دیابتی بسیار مؤثر است. مطالعات نشان می دهد که آووکادو به کاهش سطح قند خون کمک زیادی می کند.

جو دوسر و سبوس جو دوسر؛ مؤثر بر کاهش قند خون

جو دوسر و سبوس آن حاوی مقادیر فیبر محلول زیادی هستند که به طور قابل توجهی بر کاهش قند خون تاثیر می گذارند. تجزیه و تحلیل های ۱۶ مطالعه نشان می دهد که مصرف جو دوسر در کنار وعده های غذایی می تواند به طور قابل توجهی قند خون ناشتا را کاهش دهد.

مرکبات

مرکبات بهترین خوردنی کاهش دهنده قند خون

اگر چه مرکبات شیرین هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف این میوه ها می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک زیادی کند. مرکبات میوه هایی کم قند محسوب می شوند. پرتقال و گریپ فروت سرشار از فیبر هستند و با داشتن ترکیباتی مانند نارنژنین به عنوان قویترین پایین آورنده قند خون در افراد دیابتی عمل می کنند. خوردن مرکبات می تواند به بهبود حساسیت به انسولین نیز کمک زیادی کند.

کفیر و ماست؛ دو ماده فوق العاده برای کاهش قند خون

کفیر و ماست از محصولات لبنی تخمیر شده هستند که به تنظیم قند خون کمک زیادی می کند. تحقیقاتی که روی مصرف کفیر و ماست انجام شد نشان داد که این محصولات لبنی در بهبود کنترل قند خون بسیار مؤثر هستند مطالعه ۸ هفته ای که بر روی ۶۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد نشان داد که نوشیدن ۶۰۰ میلی لیتر کفیر غنی از پروبیوتیک در روز به طور قابل توجه قند خون ناشتا را کاهش می دهد. این کاهش قند خون در افرادی که از نوشیدنی کفیر بدون پروبیوتیک استفاده کردند بسیار بیشتر بود. از طرف دیگر ماست نیز یک ماده مؤثر برای تنظیم قند خون محسوب می شود. در مطالعه ۴ هفته ای که روی ۳۲ بزرگسال انجام شد، مشخص شد که مصرف ۱۵۰ گرم ماست در روز موجب بهبود سطح انسولین بعد از غذا و کاهش کلی سطح قند خون می شود.

سفیده تخم مرغ

تخم مرغ؛ یک خوراکی مؤثر در پایین آوردن قند خون

تخم مرغ یک ماده غذایی فوق العاده مغذی است و منبع غنی پروتئین چربی های سالم ویتامین ها مواد معدنی و آنتی اکسیدان محسوب می شود. مطالعاتی که بر مصرف تخم مرغ و وضعیت قند خون در افراد دیابتی انجام شد نشان داد که مصرف این ماده می تواند به کنترل قند خون کمک زیادی کند. مطالعه ای که در ۴۲ فرد بزرگسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی و دیابت نوع ۲ انجام شد نشان داد که خوردن یک تخم مرغ بزرگ در روز منجر به کاهش قابل توجه ۴/۴ درصدی قند خون ناشتا و همچنین بهبود حساسیت به انسولین در مقایسه با سایر غذاها می شود.

از طرف دیگر یک مطالعه به مدت ۱۴ سال در ۷۰۰۲ بزرگسال کره ای انجام شد. این مطالعه نشان داد که مصرف مداوم تخم مرغ از دو تا ۳ وعده در هفته می تواند تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. جالب ترین بخش این تحقیق این بود که این موضوع تنها در کاهش ابتلا به دیابت در مردان مؤثر است.

سیب، یکی از بهترین میوه ها برای کاهش قند خون

سیب حاوی فیبر محلول و ترکیبات گیاهی از جمله کوئرستین، اسید کلروژنیک و اسید گالیک است. همه این مواد به کاهش سریع قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک زیادی می کند. مطالعات نشان می دهد مصرف بیشتر میوه ها خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. اما خوردن میوه هایی مثل سیب می تواند تاثیر بیشتری بر کاهش قند بگذارد. مطالعه ای که روی ۱۸۷ هزار نفر انجام شد نشان داد مصرف میوه هایی مثل بلوبری انگور و سیب به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می دهد. یک مطالعه که بر روی ۱۸ زن انجام شد نشان داد که خوردن سیب ۳۰ دقیقه قبل از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات می تواند قند خون را بعد از غذا تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۷۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان