//
کدخبر: ۳۸۵۴۱۲ //
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

هزینه‌های درمانی۱۹۰۰۰بیمار خاص و صعب العلاج کرمانشاهی رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: هزینه‌های درمانی ۱۹ هزار و ۴۵۱ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان کاملا رایگان است.

هزینه‌های درمانی۱۹۰۰۰بیمار خاص و صعب العلاج کرمانشاهی رایگان است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا تحویلیان بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومن هزینه سرپایی برای ۱۲ هزار و ۶۶۹ بیمار و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بستری برای ۱۵۲ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی تأسیس و راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برای حمایت از این بیماران است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: مجموع اعتبار کشوری این صندوق برای سال جاری پنج هزار میلیارد تومان است که این اعتبار برای پرداخت هزینه‌های درمانی، تشخیصی، دارویی و همچنین سایر هزینه‌های این بیماران اختصاص داده می‌شود.

تحویلیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد، افزود: همچنین مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر بیمار تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند دریافت کند، اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله است.

وی به بودجه اختصاص داده شده از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به کرمانشاه طی سال جاری اشاره کرد و افزود: این بودجه برای ارائه تسهیلات به بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از این بیماران کافی است، اما متأسفانه تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار نشان دار در استان به بانک معرفی شده و نیمی از آنها نیز این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

تحویلیان از بیماران خاص و صعب العلاج خواست با مراجعه به سایت اعلامی بیمه سلامت نسبت به ثبت نام خود در این صندوق اقدام کنند، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار و از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: تا قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها پنج نوع بیماری بعنوان بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشت اما هم اکنون این تعداد به ۱۰۷ نوع بیماری افزایش یافته است و با این کار توانسته‌ایم درصد وسیعی از بیماران را تحت پوشش قرار دهیم.

وی به انواع بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: این بیماری‌ها شامل بیماری‌های اوتیسم، پروانه‌ای، ام اس، انواع پیوندهای قلب، کبد، کلیه، مغز استخوان و…، آلزایمر، پارکینسون و… است که به تازگی بیماری مزمن روانی، دیابت و عوارض حادث شده از دیابت نوع ۱ و ۲ نیز به این لیست اضافه شده و در قالب صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

تحویلیان خاطر نشان کرد: لیست این ۱۰۷ نوع بیماری در پورتال اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه قابل مشاهده است و افرادی که به این نوع بیماری‌ها مبتلا هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس Bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان برای دریافت خدمات حمایتی ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه لزوم دریافت خدمات حمایتی و بیمه‌ای به بیماران خاص و صعب العلاج ثبت نام در سامانه مربوطه و نشان دار شدن آنها است، افزود: پس از نشان‌دار شدن این بیماران همه هزینه‌های آنها در مراکز درمانی در تعهد بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

تحویلیان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی این بیماران خصوصاً هزینه دارویی آنها بالا است، افزود: هزینه‌های دارویی بیماران نشان‌دار شده در مراکز درمانی دولتی و خصوصی کاملاً رایگان است.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در مراکز دولتی و خصوصی برای بیمار گاهاً تا ۱۰۰ درصد رایگان می‌شود، ادامه داد: هزینه‌های درمانی شامل اعمال جراحی، نمونه برداری، تصویربرداری، آزمایش‌های مختلف در مراکز خصوصی تا ۸۰ درصد تعرفه و در مراکز دولتی کاملاً رایگان است.

تحویلیان به عملکرد بیمه سلامت کرمانشاه در بخش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این بخش سند آماده شده و از این مبلغ، یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است و مابقی نیز در سامانه در لیست پرداخت قرار دارد.

به گفته وی، تعداد بیماران نشان دار شده در استان کرمانشاه را تاکنون ۱۹ هزار ۴۵۱ نفر با ۳۲ نوع بیماری اعلام کرد.

تحویلیان بیان کرد: همچنین تا این لحظه یک هزار و ۶۹۶ نفر در سامانه شهروندی بیمه سلامت برای ثبت نام در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر به دلیل این عملکردها جز سه استان برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در این استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: این بیماران حتی با داشتن بیمه‌های درمانی دیگر می‌توانند با ثبت نام و نشان دار شدن از خدمات و حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان