//
کدخبر: ۳۸۳۵۷۱ //

پولیپ رحم چیست؟ مصرف این غذاها ممنوع!

پولیپ رحم با استفاده از ویتامین ها و امگا 3 کاهش می یابند.

پولیپ رحم چیست؟ مصرف این غذاها ممنوع!
به گزارش فرتاک نیوز،

پولیپ رحمی ایجاد بافت های زائد درون رحم است که معمولا برای خانم های بالای 30 سال و قبل از یائسگی اتفاق می افتد. برای جلوگیری از پولیپ رحم رژیم غذایی مناسب ضروری است. در این مقاله به عوامل ایجاد پولیپ رحم و باید ها و نباید های غذایی پرداخته شده است.

علت پولیپ رحم چیست؟

این بیماری اغلب در زنان 30 تا 50 سال بروز می‌کند اما دلیلی قطعی برای ابتلا به این بیماری شناخته نشده است. یکی از دلایلی که برای بروز این بیماری به آن توجه می‌شود، عدم بارداری است. در واقع نداشتن فرزند از عوامل بروز این عارضه می‌باشد. ژنتیک نیز یکی دیگر از دلایلی است که برای ابتلا به این بیماری در نظر گرفته می‌شود. عفونت یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است باعث بروز پولیپ دهانه رحم شود. یکی دیگر از دلایل می‌تواند در اثر تولید بیش از حد هورمون استروژن در بدن به طور طبیعی یا در اثر مصرف دارو و کاهش پرژسترون باشد. افزایش سن نیز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد؛ در واقع خطر ابتلا به این عارضه قبل از یائسگی حدود 5 تا 6 درصد است اما این میزان در زنان یائسه به 11 تا 12 درصد افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که احتمال بدخیمی یا پیش‌بدخیمی این بیماری با افزایش سن، افزایش پیدا می‌کند، درمان آن بعد از سن یائسگی اهمیت بیشتری نسبت به زنان در سنین باروری دارد. در تحقیقی دیگر مشخص شده است که استفاده از قرص تاموکسیفن برای درمان سرطان سینه خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

علائم پولیپ رحم چیست؟

جاری شدن ترشحات آبکی از واژن

ترشحات خون آلود رحمی

خونریزی پس از رابطه جنسی بین فاصله دو پریود

عادت ماهانه شدید

خونریزی پس از دوران قاعدگی (لکه بینی)

نامنظم بودن خونریزی قاعدگی

خونریزی پس از ورود به دوران یائسگی

تغذیه

رژیم غذایی روزانه عامل مهمی در درمان پولیپ رحم است. تغذیه مناسب می تواند به شما در حفظ وزن سالم و کاهش خطر کمک کند. برخی از غذاها همچنین می توانند به کاهش علائم بیانجامد.

غذاهایی که نباید بخورید

با توجه به مطالعات بالینی، خوردن گوشت قرمز بیش از حد باعث افزایش خطر ابتلا به پولیپ رحم می شود. نوشیدن الکل نیز خطر را افزایش می دهد.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای شیرین ممکن است بیماری شما را بدتر کند. این غذاها سطح قند خون را افزایش می دهند. این باعث می شود بدن شما هورمون انسولین بیش از حد تولید کند. اجتناب از کربوهیدرات های تصفیه شده ساده مانند:

برنج سفید، ماکارونی و آرد

سودا و سایر نوشیدنی های شیرین

کنسرو ذرت

محصولات پخته شده (کیک، کوکی ها، دونات)

چیپس سیب زمینی

کراکر ها

غذاهایی که می توانید مصرف کنید

غذاهای غنی از فیبر به شما کمک می کند:

اشتهایتان کاهش یابد

هورمون ها تعادل پیدا کند

از اضافه وزن پیشگیری می کند

همچنین میوه ها و سبزیجات باعث کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به فیبروئید می شوند. این غذاها را به رژیم روزانه خود اضافه کنید:

سبزیجات و میوه های خام و پخته شده

میوه خشک شده

غلات کامل

برنج قهوه ای

عدس و لوبیا

نان کامل و ماکارونی

دانه های کوسکوس

کوینو

گیاهان تازه و خشک شده

ویتامین ها و مکمل ها

شیر و لبنیات ممکن است به کاهش پولیپ رحمی کمک کند. محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی کلسیم، منیزیم و فسفر هستند. این مواد مغذی ممکن است به جلوگیری از رشد فیبروئید بیانجامد.

برخی از انواع ویتامین ها نیز ممکن است به کاهش رشد و اندازه پولیپ رحم کمک کنند. تحقیقات تأیید می کند که اگر مقدار دریافتی ویتامین D و ویتامین A از منابع حیوانی مانند لبنیات کم شود، ممکن است خطر ابتلا به پولیپ رحم افزایش یابد.

پولیپ رحم ممکن است درد قاعدگی، نفخ و گرفتگی شکمی را بدتر کند. تعدادی از ویتامین ها ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند:

ویتامین B-1

ویتامین B-6

ویتامین E

منیزیم

اسیدهای چرب امگا ۳

شما می توانید این ویتامین ها را در غذا و مکمل ها پیدا کنید. اگر می خواهید مکمل ها را رژیم خود اضافه کنید، قبل از شروع به صحبت با پزشک خود مشورت کنید.

درمان گیاهی پولیپ رحم

درمان های گیاهی ممکن است برای درمان پولیپ رحم و یا کاهش علائم مربوطه کمک کننه باشند. تحقیقات بیشتری برای تعیین این که آیا این داروها کار می کنند و یا چه دوزی برای مصرف مورد نیاز است، لازم است.

چای سبز

بیوفلاوونوئیدهای موجود در چای سبز که EGCG نام دارند، ممکن است به کاهش اندازه و تعداد پولیپ رحم کمک کند. این به دلیل توانایی چای سبز در کاهش التهاب و حذف سموم از بدن می باشد.

پنج انگشت

گیاه پنج انگشت برای خونریزی شدید قاعدگی، دوره های دردناک و سایر علائم مصرف می شود. این درمان گیاهی کمک می کند تا سطح هورمون ها متعادل گردد. در نتیجه در درمان پولیپ رحم نیز مفید هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان