//
کدخبر: ۳۸۲۱۹۹ //

قارچ‌های پوستی اذیتت میکنه؟ بیا تا یک روش خانگی نشونت بدم خلاص بشی!

قارچ های پوستی یک التهاب پوستی است که عوامل مختلفی می تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد. در این مطلب به بررسی روش های خانگی درمان قارچ های پوستی می پردازیم.

قارچ‌های پوستی اذیتت میکنه؟ بیا تا یک روش خانگی نشونت بدم خلاص بشی!
به گزارش فرتاک نیوز،

قارچ یکی از بیماری های پوستی است که مسری بوده و در صورت عدم درمان و تماس امکان انتقال آن به افراد دیگر وجود دارد. برای درمان قارچ های پوستی طب سنتی روش های موثری را پیشنهاد می کند که در این مطلب به بررسی این روش های خانگی می پردازیم.

سیر

سیر یک داروی موثر ضد قارچی است که بهترین درمان برای قارچ پوستی شناخته شده است. کافی است یک حبه سیر را له کنید و به آن پنج تا ده دقیقه استراحت بدهید و بعد با یک روغن مانند روغن زیتون و یا روغن نارگیل یا روغن آلوئه ورا مخلوط کنید و بر روی همان نقطه بمالید و بیست دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم موضع را بشویید و دو بار در روز تا رفع این بیماری این کار را تکرار کنید.

عصاره دانه گریپ فروت

نتایج برخی شواهد حاکی از آن است که عصاره دانه گریپ فروت عفونت‌های قارچی را درمان می‌کند. برخی معتقدند برای درمان عفونت قارچی می‌توان یک قطره عصاره دانه گریپ فروت را با یک قاشق آب مخلوط کرد و دوبار در روز روی پوست قرار داد.

سرکه و نمک

با استفاده از سرکه و نمک خمیر سفتی درست کنید. این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی مبتلا به قارچ پوستی بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید. به گفته‌ی آن‌هایی که از این درمان خانگی برای معالجه‌ی قارچ پوستی‌شان استفاده کرده‌اند، انجام این کار به مدت حدود ۷ روز می‌تواند به ناپدید شدن علائم عفونت کمک کند.

سرکه سیب

سرکه سیب را با نسبت مساوی آب مخلوط کنید و به وسیله یک تکه پنبه آن را دو تا سه بار در روز به موضع مورد حامله قارچ بمالید تا به شما در رفع این مشکل کمک کند. خوب است بدانید که سرکه سیب در درمان عفونت های قارچی که عامل آن قارچ کاندیدا آلبیکانس می باشد، موثر تر است.

عفونت-قارچی-پوست-600x400

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا نه تنها یک درمان برای قارچ پوستی می باشد بلکه منجر به کاهش التهاب و خارش و قرمزی پوست می شود و از رشد عفونت قارچی و انتقال به نقاط دیگر نیز جلوگیری می کند. برای بالا بردن قدرت آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری از ژل آن را با دو تا سه قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و روزانه دو تا سه بار بر روی پوست بمالید تا از این بیماری رهایی یابید.

آب و صابون

برای جلوگیری از گسترش عفونت پوستی به دیگر بخش‌های بدن باید در حد امکان پوست را تمیز نگهداشت و به همین دلیل باید محل عفونت را یک یا دو بار در روز با آب گرم و صابون شست و شو داد. همچنین لازم است محل را به سرعت خشک کرد چرا قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب به سرعت رشد می‌کنند.

عسل

عسل را با روغن زیتون و موم ترکیب کنید و برای استعمال موضعی از آن در رفع عفونت های قارچی بهره مند شوید. از جمله خواص عسل ضد باکتری و ضد قارچی آن می باشد که وقتی در کنار خواص روغن زیتون و موم قرار می گیرد تاثیرش چند برابر می شود.

برگ انجیر

برگ‌های انجیر غنی از فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، پلی‌فنول‌ها است که این گیاه را برای مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو به عاملی قدرتمند و فوق‌العاده تبدیل می‌کنند. مطابق یکی از مطالعات انجام شده، مصرف انجیر می‌تواند به افزایش ایمنی و حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های مختلف کمک کند.

آب گرفته شده از برگ‌های انجیر را روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید تا از دست عفونت‌های پوستی خلاص شوید. این مایع باید دوبار در روز به مدت یک هفته اعمال شود تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای شناخته شده با خاصیت ضد التهابی است. مصرف زردچوبه به عنوان دم نوش یا افزودن به مواد غذایی موجب بهره بردن از خواص آن می‌شود. همچنین برای استفاده موضعی می‌توان آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر قرار داد.

قارچ-پوستی3-min

روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و یک درمانگر ملایم است که به رفع عفونت و بیماری های قارچی بسیار کمک می کند. دو تا سه بار در روز این روغن را به طور مستقیم بر روی همان نقطه که دچار قارچ پوستی شده است بزنید و دو دقیقه بمالید تا از شر این معضل خلاص شوید. روغن نارگیل چون خطری ندارد در درمان قترچ پوستی برای کودکان هم استفاده می شود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان خانگی قارچ پوستی است که بر طبق تحقیقات انجام شده می توان برای درمان عفونت های قارچی که انگل دراماتوفیت آن را ایجا کرده است از رقیق شده این روغن استفاده کرد. برای مصرف این روغن حتما حتما آن را با یک روغن مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد بر روی موضع بمالید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان