//
کدخبر: ۳۸۱۶۸۷ //

دلایل عجیب ابتلا به بیماری قلبی

باکتری‌های دهان، از جمله در بیماری پریودنتال، می‌توانند وارد خون شوند و التهاب را در پوشش شریان‌ها ایجاد کنند

دلایل عجیب ابتلا به بیماری قلبی
به گزارش فرتاک نیوز،

بیماری قلبی دلایلی غیر ژنتیکی هم دارند که اگر این دلایل را بدانید با پیشگیری می توانید خطر ابتلا به بیماری قلبی را کم کنید. 

 

   آلودگی صوتی

 

صدای ترافیک که از حدود ۵۰ دسی‌بل شروع می‌شود، می‌تواند فشار خون شما و احتمال نارسایی قلبی را افزایش دهد. به ازای هر ۱۰ دسی‌بل افزایش آلودگی صوتی، احتمال بیماری قلبی و سکته مغزی بیشتر می‌شود.

 

    میگرن

 

هنوز مشخص نیست چرا  احتمال سکته مغزی، درد قفسه سینه و حملات قلبی هنگام ابتلا به میگرن بیشتر است. بنابراین درباره بهترین راه برای کنترل و درمان سردرد با پزشک مشورت کنید.

 

    زمان قاعدگی

 

زنانی که اولین قاعدگی خود را قبل از ۱۲ سالگی تجربه می‌کنند یا قبل از ۴۷ سالگی یائسه می‌شوند، بیشتر در معرض سکته مغزی و همچنین بیماری قلبی هستند. همچنین در صورت سقط جنین یا برداشتن تخمدان یا رحم، خطر ابتلای زنان به بیماری قلبی افزایش می‌یابد.

 

    تنهایی

 

داشتن دوستان کم یا ناراضی‌بودن از روابط خود، شانس ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را تقریباً به اندازه دود سیگار افزایش می‌دهد. احساس تنهایی با فشار خون بالا و سایر آثار استرس مرتبط است.

 

    ساعات طولانی در محل کار

 

افرادی که حداقل ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنند بیشتر از افرادی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت کار می‌کنند به بیماری قلبی مبتلا هستند. این می‌تواند نتیجه چند چیز باشد: مثلاً استرس و نشستن بیشتر.

 

    بیماری لثه

 

باکتری‌های دهان، از جمله در بیماری پریودنتال، می‌توانند وارد خون شوند و التهاب را در پوشش شریان‌ها ایجاد کنند. این موضوع می‌تواند منجر به تجمع چربی در آن‌ها (آترواسکلروز) شود. تحقیقات نشان می‌دهد که درمان بیماری لثه می‌تواند سطح یک نشانگر التهابی به نام پروتئین واکنشی c را در خون کاهش دهد.

 

   آنفلوآنزا

 

پزشکان مطمئن نیستند چرا زمانی که در حال مبارزه با عفونت آنفلوآنزا هستید، خون شما راحت‌تر لخته می شود. این موضوع دلیل دیگری برای دریافت سالانه واکسن آنفلوآنزاست.

 

    عصبانیت

 

با طغیان خشم، احتمال سکته مغزی یا ضربان قلب تند  هم  بیشتر می شود. شما همیشه نمی‌توانید از آن چه شما را تحریک می‌کند، اجتناب یا آن را کنترل کنید، بنابراین راهی برای مقابله با عصبانیت خود در لحظه پیدا کنید تا برای بهبود وضعیت قلب‌تان مفید باشد.

 منبع : دویچه وله

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان