//
کدخبر: ۳۷۶۸۱۸ //

کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و چند توصیه مهم

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم اصلاح عادات غذایی، گفت: مادران باید برای تغذیه سالم فرزندان‌شان برنامه‌ریزی کنند و با هم هماهنگ باشند.

کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و چند توصیه مهم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهنوش صاحبدل با اشاره به اهمیت تغذیه نوجوانان، اظهارکرد: افراد بالای پنج سال دانش‌آموز محسوب می‌شوند و اضافه وزن و چاقی در این دوران بسیار مهم است.

وی افزود: از سال ۹۵ برنامه‌ای با عنوان "ایران اکو" در راستای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی کودکان پنج تا ۱۸ سال و همچنین کنترل اضافه وزن و چاقی این افراد در حال اجرا است تا این کودکان رشد طبیعی داشته باشند؛ با  اجرای این برنامه توانسته‌ایم شاخص اضافه وزن و چاقی این گروه را متوقف کنیم.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: سال گذشته نیز آموزش و پرورش برنامه‌ای تحت عنوان "کوچ، کنترل وزن و چاقی" را در راستای کاهش ۳ درصدی این شاخص اجرا کرد. با اجرای این دو برنامه تلاش می‌شود از انجام عادات اشتباهی که در اضافه وزن و چاقی تاثیر دارند، جلوگیری شود.

صاحبدل بیان کرد: بسیار دیده می‌شود که مادران برای فرزندان‌شان کیک و آب‌میوه صنعتی به عنوان صبحانه تهیه می‌کنند در حالی که این آب‌میوه جای آب‌میوه طبیعی را نمی‌گیرد و کیک هم نمی‌تواند جای یک لقمه حاوی مواد غذایی صحیح را بگیرد و تنها با مصرف مواد غذایی سالم، کالری به کودکان داده می‌شود.

وی افزود: گاه دیده می‌شود که یکی از افتخارات خانواده‌ها این است که فرزندشان به تنهایی یک پیتزا می‌خورد در حالی که این این موضوع ایراد است؛ خانواده‌ها باید متوجه شوند کجای کار اشتباه است که کودک این قدر پر اشتها شده است.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه راهکار مهم این مساله اصلاح عادات غذایی خانواده‌ها است، گفت: مادران همان گونه که برای درس یا دیگر کارهای فرزندان‌شان با هم هماهنگ می‌کنند باید برای تغذیه سالم فرزندان‌شان نیز برنامه‌ریزی کنند و با هم هماهنگ کنند تا فرزندشان در مدرسه یا مهدکودک فست فود یا آب‌میوه صنعتی و مواد غذایی ناسالم همراه خود نداشته باشند. این کار موجب تشویق نوجوانان برای مصرف تغذیه سالم و ترویج مصرف این مواد غذایی می‌شود.

صاحبدل افزود: معلمان نیز می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند تا تغذیه و نسل آینده سالمی داشته باشیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۸۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان